Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

MIA AΡMΟΖΟΥΣΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΒΒΙΔΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ: ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ…

MIA AΡMΟΖΟΥΣΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΒΒΙΔΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ: ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ…
Παναγιώτη Σαββίδη,

Απαντώντας, όπως είναι απαραίτητο, στο κείμενό σου, με το οποίο σχολιάζεις το άρθρο μου: « ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ…», ως πρώτη κουβέντα που θα σου ’λεγα είναι να προσέχεις κάνοντας πολιτικό διάλογο – άραγε μπορείς να κάνεις; – να μη είσαι υβριστικός και αγενής αλλά να επιχειρηματολογείς με ευγένεια. Έχει δικαίωμα ο καθένας μας να διαφωνεί με τις απόψεις, τις θέσεις του οποιουδήποτε, αλλά ποτέ να μη βρίζει. Είσαι απαράδεκτος που στη μια σελίδα του κειμένου σου τρεις φορές βρίζεις. Δηλαδή στην πρώτη παράγραφο αναφέρεις: «…εμετικό κείμενο που θα ζήλευαν…», στη δεύτερη: «…η προβοκάτσια πιάνει ρυθμούς παράνοιας και παραφροσύνης…» και στην πέμπτη «…με το εμετικό σου κείμενο, Γιώργο Βαζάκα…».


Δε θα ακολουθήσω λοιπόν τον τρόπο έκφρασής σου, αλλά απαντώντας στα γραφόμενα σου, ξεκινώντας σου λέω ότι, ενώ αυτά αναφέρονται στο άρθρο μου, μιλούν γενικώς και αορίστως απαξιώνοντάς το, χωρίς την ελάχιστη τεκμηριωμένη διαφωνία στις επί μέρους λεπτομέρειές του, ώστε από την αντιπαραβολή απόψεων να καταδειχθεί η ορθή άποψη και τελικά η αλήθεια, που όλοι επιθυμούμε.

Το άρθρο μου, όπως προϊδεάζει κι ο τίτλος του: «Αγροτικές κινητοποιήσεις: επικυριαρχία σ’ αυτές των αγροτοπατέρων ή λύτρωση της μικρομεσαίας αγροτιάς σε εθνικοαπελευθερωτική βάση» είχε ως κύρια ιδέα του, αν και στις φετινές αγροτικές κινητοποιήσεις θα επιλυθούν τα προβλήματα των αγροτών, ή αν απλώς θα εκτονωθούν, εξαιτίας των όμοιων επιλογών δράσης των αγροτοπατέρων των προηγούμενων χρόνων. Κι ανέφερα με λεπτομέρειες τους σημαντικούς αγροτοπατέρες στο θεσσαλικό κάμπο τον κ. Μπούτα(ΚΚΕ) και τον κ. Σιδηρόπουλο(ΝΔ) και κάποια πεπραγμένα τους.

Παναγιώτη Σαββίδη, απ’ τα γραφόμενά σου φαίνεται ότι ή δε διάβασες το άρθρο μου ή δεν το κατάλαβες ή το διάβασες επιλεκτικά ή πρόσεξες με προσοχή το περιεχόμενο του και με το που διέκρινες ότι ανέδειξα αλήθειες για τη συμπεριφορά ανθρώπων του βαθέος χώρου του κόμματός σου (ΚΚΕ), όπως του κ. Μπούτα «επιστρατεύτηκες», για να γράψεις, όσα δημοσίευσες εναντίον μου.

Και λέγεις στην πρώτη σου παράγραφο: «…Ο Γιώργος Βαζάκας … επιτίθεται με τόνους λάσπης στο ΚΚΕ, να καταλήξει να πει στους αγρότες ότι πρέπει να φύγουν από τα μπλόκα». Εδώ ψεύδεσαι ασύστολα. Ας παρέθετες έστω κι ένα σχετικό χωρίο, απ’ το άρθρο μου, όπως κάνω εγώ με το κείμενό σου, πιθανόν να γινόσουν πιστευτός. Δυστυχώς αυτό που λες είναι αστήρικτη αυθαίρετη ψευδολογία αδικαιολόγητου κομματικού πατριωτισμού. Εγώ εκείνο που ιδιαίτερα τονίζω κατά τις θέσεις του Ε.ΠΑ.Μ. είναι: Αν οι αγρότες θέλουν κινητοποίηση στους δρόμους, τότε να μη τους μπλοκάρουν κι έρχονται σε αντίθεση με άλλους εργαζόμενους, αλλά να απελευθερώνουν τα διόδια βοηθώντας έτσι τους ταξιδιώτες και προτείνω βέβαια και άλλες μορφές αγώνα , που δεν τις έδωσες καν σημασία. Όσο για τους τόνους λάσπη προς το ΚΚΕ, Παναγιώτη Σαββίδη, πρόσεχε τη φρασεολογία σου, εγώ στο άρθρο μου αναλύω με συγκεκριμένα στοιχεία αδέξιους χειρισμούς, ανθρώπων του ΚΚΕ και της ΝΔ στο αγροτικό ζήτημα, μια που οι ίδιες τακτικές τους κατ’ επανάληψη για χρόνια τώρα δεν έφεραν σ’ αυτό ουσιαστικές λύσεις. Όσο για το: «λάσπη», καθρεφτίσου λίγο στις φράσεις του κειμένου σου και ίσως συνετισθείς από την αθυροστομία σου.

Θέλω όμως να σχολιάσω κι εκείνο το χωρίο σου, που και αυτό δείχνει την κακόβουλη σκέψη σου, λέγεις λοιπόν: «Αλήθεια σε πιστεύει κανένας Γιώργο Βαζάκα; Α ναι, οι χρυσαυγίτες, γιατί προηγήθηκαν πριν από σένα και είπαν τα ίδια με σένα». Ειλικρινά, Παναγιώτη Σαββίδη, επέτρεψες στον εαυτό σου τέτοιο κατήφορο, ώστε να με ταυτίζεις με τους χρυσαυγίτες; Θα ’πρεπε να ’χες τη στοιχειώδη ντροπή για ανθρώπους που τους γνωρίζεις απ’ το δρόμο, σε γνωρίζουν, σε εκτιμούν, έστω κι αν διαφωνούν μαζί σου. Η κατάντια σου είναι για λύπηση. Αν το Ε.ΠΑ.Μ. το ταυτίζεις με τους φασίστες είσαι βαθιά νυχτωμένος και σε ιδεολογική ανεπάρκεια και σύγχυση.

Στην τέταρτη παράγραφο αναφέρεις: «…και συ Γιώργο Βαζάκα που καλλιεργείτε τα περί αναποτελεσματικότητας των αγώνων…» Ενδεικτικά σ’ αυτό το χωρίο αλλά και σ’ όλο το υπόλοιπο σου γραπτό υποστηρίζεις ότι εγώ με τα όσα γράφω προσπαθώ να στείλω τους αγρότες στα σπίτια τους. Θα ρωτήσω ευγενικά που το βρήκες αυτό στο άρθρο μου; Επί τέλους ξέρεις να διαβάζεις, να σχολιάζεις, να κάνεις κριτική με ακρίβεια και σαφήνεια παραθέτοντας τα σχετικά χωρία του κειμένου που θες να επικρίνεις; Αν όχι μην αναλαμβάνεις κάτι τέτοιο, γιατί εκτίθεσαι και εκθέτεις και το ΚΚΕ που ένθερμα θέλεις να υπερασπιστείς.

Kαι επειδή με κατηγοράς ότι με τις απόψεις μου στέλνω τους αγρότες στο σπίτι τους, σου παραθέτω την τελευταία παράγραφο του άρθρου μου, να την ξαναδιαβάσεις και να αντιληφθείς πώς βλέπει την κατάσταση με τους αγρότες το ΕΠΑΜ σήμερα: «Παρόλα αυτά βλέπουμε όμως ότι κάποιοι πασχίζουν μες στον αγροτικό χώρο, ειδικά νέοι αγρότες, με σκληρό αγώνα να ξεσηκώσουν και τους άλλους πραγματικά σε μια εθνικοαπελευθερωτική βάση έχοντας απέναντί τους ένα ολόκληρο καθεστώς αντιπολίτευσης και συμπολίτευσης που σαπίζει και καταρρέει πολιτειακά, πολιτικά και κοινωνικά. Αυτό μας κάνει να πιστεύουμε ότι τελικά θα κερδίσει η δύναμη που λέει: εθνικοαπελευθερωτική αναγέννηση ή απελευθέρωση και στον αγροτικό τομέα. Αυτή η αντίληψη φαίνεται να διέπει απλούς αγρότες, ανεξάρτητα πού πολιτικά τοποθετεί ο καθένας τον εαυτό του. Αυτός ο αγροτόκοσμος θα βγει μπροστά κι έτσι και συμβεί αυτό, δε θα τον σταματήσει τίποτε. Αλλά για να βγει μπροστά, πρέπει να στείλει στο σπιτάκι τους όλους αυτούς τους κυρίους που το παίζουν «αδελφάτο των αγροτοπατέρων» και παίζουν με τον πόνο τους, μια που για δεκαετίες τώρα συμβάλλουν στην αποτυχία των αγροτικών κινητοποιήσεων».

Κλείνοντας την απάντησή μου, Παναγιώτη Σαββίδη, θέλω να προσθέσω και τούτο: Πριν καν αρχίσω να διαβάζω το κείμενό σου νόμιζα ότι θα αποκόμιζα μια καλόπιστη εποικοδομητική κριτική από έναν νέο άνθρωπο, κομμουνιστή με πειστικές εναλλακτικές απόψεις ως προς τους αγροτικούς αγώνες. Δυστυχώς, δυστυχέστατα εισέπραξα κακόγουστες μομφές, ατεκμηρίωτες απόψεις σε σχέση με τις δικές μου και ότι εγώ επιτίθεμαι στο ΚΚΕ. Οφείλω να εξηγήσω ότι χρόνια τώρα, αν πεις κάτι, όπου εμπλέκεται το ΚΚΕ, είναι αληθινό και του είναι δυσάρεστο, τότε οι άνθρωποί του αρχίζουν: Είσαι χρυσαυγίτης – λένε τώρα – είσαι ενεργούμενο του καπιταλισμού έλεγαν παλιότερα. Τελειώνοντας όμως εγώ θα πω: Παναγιώτη Σαββίδη, υπάρχει ένα πολύ τρομερότερο όπλο από τη συκοφαντία, η αλήθεια…


ΥΓ. Θεωρώ απαραίτητο να προειδοποιήσω ότι με την απάντησή μου στον Παναγιώτη Σαββίδη ολοκλήρωσα ότι άρμοζε στις κρίσεις του και δε θα συνεχίσω διάλογο μαζί του.

Γιώργος Βαζάκας