ΘΕΜΑ: «Υλοποίηση» στο Πνευματικό Κέντρο (Εκάβη) Κατερίνης Ημερίδας Ενημέρωσης και Αφύπνισης στο ζήτημα «Έμφυλες Ταυτότητες ως διδασκαλία στα παιδιά μας».
Έχοντας υπόψη την με πλήρη επιτυχία διεξαχθείσα ημερίδα στην αίθουσα ΕΚΑΒΗ Κατερίνης την 4η Μαρτίου 2017, και τις εισηγήσεις των τριών εξαίρετων καλεσμένων ομιλητών μας, σας ενημερώνουμε ότι κατά το τρέχον σχολικό έτος που υλοποιείται στα Γυμνάσια της χώρας Θεματική Εβδομάδα (Θ.Ε.), με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα», εμείς εκφράζουμε την αντίθεσή μας..
και υποβάλλουμε ενστάσεις επί της παραπάνω Θ. Ε., καταθέτοντας το παρόν θεματικό υπόμνημα που αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μελών της Ελληνικής κοινωνίας σε ζητήματα της Ελληνικής Εκπαίδευσης και Αγωγής και εστιάζει σε τρεις βασικούς άξονες: α) τη προσβολή και την επίθεση στην πατροπαράδοτη Ελληνική οικογένεια β) την αξίωση απαντήσεων σε αναπάντητα ερωτήματα και γ) τη κατάθεση θεματικών προτάσεων.
Η εστίαση του περιεχομένου της σημερινής κατάθεσης υπομνήματος στα ζητήματα αυτά, απορρέει από την κρίσιμη σημασία που έχουν για την επιβίωση της Ελληνικής παραδοσιακής οικογένειας και του Ελληνικού Έθνους γενικότερα. Δηλαδή, βλέπουμε να εξελίσσεται μπροστά μας, με δήθεν προοδευτικές και νεοφιλελεύθερες ορολογίες και εκφράσεις όπως π. χ. «ολιστικής προσέγγισης», «βιωματικής επεξεργασίας», «καινοτόμων και αναστοχαστικών διαδικασιών», και «με τους μαθητές στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος» βεβαίως, μια λεπτομερώς προγραμματιζόμενη, επακριβώς στοχευμένη, και από πολλών ετών προετοιμαζόμενη και καλώς ενορχηστρωμένη μεθόδευση, για «να ανατραπεί [(αποδομηθεί)] εκ βάθρων το εκκλησιαστικό, εθνικό, εκπαιδευτικό και οικογενειακό πλέγμα της ελληνικής κοινωνίας, η καταβαράθρωση όλων των θεσμών και των παραδοσιακών αξιών και κατά συνέπεια τη διάλυση της απαραίτητης συνοχής του κράτους, αφού θα το έχουν στερήσει από τις ζωογόνες ρίζες του, μεταξύ των οποίων το ζωντανότερο κύτταρο που είναι η οικογένεια και που αποτελεί τομέα ιδιαίτερα καθαγιασμένο από την Εκκλησία, αφού η θεμελίωσή της στηρίζεται στο ιερό μυστήριο του γάμου».
Εμείς λέμε, με απλά λόγια, ότι οι παραπάνω, κατά το Υ.Π. «καινοτόμες» προσεγγίσεις, μεθοδολογίες, θεματολογίες και άλλες «καινοτομίες» και καθιερώσεις νέων θεσμών όπως αυτόν της Θ. Ε. του ΥΠΠΕΘ, που σκοπό έχουν, σύμφωνα με την «διευκρινιστική» επιστολή του Υπουργού Παιδείας (Υ.Π.), να «ενημερώσουν και ευαισθητοποιήσουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας», να «εμπλουτίσουν τη σχολική καθημερινότητα» και να αποτελέσουν μέτρα πρόληψης και επίλυσης ενδοσχολικών προβλημάτων, τίποτα περισσότερο δεν είναι παρά εκτελέσεις διατεταγμένων μέτρων αποσύνθεσης της κοινωνικής ζωής του τόπου μας, «θεραπείες οι οποίες στην πραγματικότητα είναι συμπτώματα ενός προχωρημένου σταδίου νόσου που επιχειρούν να θεραπεύσουν», τουτέστιν η εξέλιξη μιας μηδενιστικής διαδικασίας προς το χάος και ένα κόσμο του παραλόγου.
Και για του λόγου το αληθές: Ποιος λογικός, νουνεχής άνθρωπος, θα αποτολμούσε π. χ. να αποδομήσει, δηλαδή να διαλύσει, αποσυνθέσει, και για ποιο λόγο, ένα «τύπο» στέρεο, μια δοκιμασμένη επί αιώνες αξία, ακλόνητη, αμετάθετη, αναλλοίωτη, και να την αντικαταστήσει με τι;
Περιεχόμενο του υπομνήματός μας κατά άξονα
Α. Προσβολή και επίθεση της πατροπαράδοτης Ελληνικής οικογένειας
• Θεωρούμε ότι, το Υπουργείο Παιδείας (Υ.Π.), με την λεγόμενη «Θεματική Εβδομάδα» ως προς τον τρίτο άξονα «΄Εμφυλες Ταυτότητες» (Ε.Τ), μας προσβάλει ως Έλληνες πολίτες, γιατί το περιεχόμενο της «Θεματικής» έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με την Εθνική μας συλλογική συνείδηση, ιδιοπροσωπία και ταυτότητα. Πανανθρώπινες αξίες που έχουν διαθρέψει, διαφωτίσει και αναπλάσει όλον τον κόσμο στο διάβα της παγκόσμιας ιστορίας, και παγιωθεί στη μνήμη και στο DNA του Έλληνα.
• Μας προσβάλει κατάφορα η Ε.Τ. ως Ορθοδόξους χριστιανούς, γιατί αντιστρατεύεται και προσπαθεί να κλονίσει την θρησκευτική μας πεποίθηση και πίστη, επιδιώκοντας δολίως να τα πλήξη και να τα εξουδετερώσει «αποδομώντας στερεότυπα» που κατά την πίστη μας είναι Θεόσδοτα.
• Μας προσβάλει επίσης, το Υ.Π., ως γονείς, γιατί μας ακυρώνει το συνταγματικό και αποκλειστικό δικαίωμα που έχουμε στην ανατροφή των παιδιών μας σύμφωνα με τις δικές μας αντιλήψεις και βιώματα, εφαρμόζοντας προγράμματα δήθεν «εκμάθησης και ενημέρωσης» στα σχολεία των παιδιών μας δίχως να μας ενημερώσει και λάβει τη γνώμη μας.
• Μας προσβάλει, το Υ.Π., ακόμα ως μαθητές, διότι τοποθετώντας μας δήθεν «στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος» μας αντιμετωπίζει στην πραγματικότητα ως αντικείμενα ή «παραγωγικά προϊόντα» που υπόκεινται σε «καινοτόμες» μεθοδολογίες, «διαθεματικές προσεγγίσεις» και ασαφείς, θολές, και γι’ αυτό επίφοβες, επιδιώξεις αλλότριων κέντρων.
• Μας προσβάλει, το Υ.Π. με την Ε.Τ., εισέτι περισσότερο ως ανθρώπινες υπάρξεις, η μάλλον ως Θεανθρώπινες κατά τα δικά μας πρότυπα, υπάρξεις, γιατί μας υποβιβάζει και μας αντιμετωπίζει ως ένα άλλο είδος ζώου που επιβιώνει μόνο χάριν βιολογικών ενστίκτων και ορμών, δίδοντας έμφαση με τα «νέα δημοκρατικά προγράμματα εκπαίδευσης» αποκλειστικά σε «υπογαστρίμαργες» ορέξεις, θέλοντας έτσι να ικανοποιήσει αξιώσεις και απαιτήσεις ενός μικρού ποσοστού των μελών της κοινωνίας μας εις απώλεια των πολλών.
• Μας προσβάλει πάλι, το Υ.Π., βάναυσα ως γονείς, όταν κατά έναν ιδιότυπο και καινοφανή τρόπο, μας συμβουλεύει να έρθουμε και να γίνουμε ακουσίως αρωγοί στην έκδοση και προώθηση των τέκνων μας σε ανήθικες και ψυχοφθόρες για αυτά «διαδραστικές δραστηριότητες» και «βιωματικά παιχνίδια» δήθεν με σκοπό να αποδομηθούν κάποια στερεότυπα.
• Μας προσβάλει το Ελληνικό Υ.Π., τελικά, και την νοημοσύνη μας, αφού με επίσημο έγγραφό του, (Εγκ. Φ20.1./220482/Δ2) εδαφ. 6. Αποτίμηση της εφαρμογής της Θ.Ε., που εξαπολύει με ημερομηνία 23/12/2016, δηλώνει ότι «…έχει μεταβατικό χαρακτήρα και τα αποτελέσματά της θα αποτιμηθούν από το ΙΕΠ… και οι εμπλεκόμενοι στη δράση θα συμπληρώσουν για το σκοπό αυτό σχετικά ερωτηματολόγια…», αλλά σε δελτίο τύπου το ίδιο Υ.Π. στις 30/01/2017, λέει ότι: «Η εκ μέρους μαθητών γονέων και εκπαιδευτικών πρόσληψη της Θεματικής Εβδομάδας που προετοίμασε το ΙΕΠ, αν και σαφώς θετική,…». Πότε έγινε η αποτίμηση και αξιολόγηση της Θ.Ε. που βρίσκεται έως και σήμερα σε εξέλιξη, πότε συμπληρώθηκαν τα σχετικά ερωτηματολόγια που ακόμη δεν έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ και πρόλαβαν να αποφανθούν οι του Υ.Π. ότι η πρόσληψη της Θ.Ε. από το σχολείο γενικά είναι, και μάλιστα, «σαφώς θετική»; Και γιατί να μην είναι, λέμε εμείς οι αφελείς, με τα ίδια κριτήρια αξιολόγησης και αποτίμησης που εφάρμοσε το Υ.Π., σαφώς αρνητική με λογική συνέπεια και επακόλουθο αποτέλεσμα την άμεση ανάκληση του όλου εγχειρήματος; Εδώ σηκώνουμε τα χέρια ψηλά!
Β. Αξίωση απαντήσεων σε αναπάντητα ερωτήματα
• Κύριε Υπουργέ, γιατί αναγράφεται η ένδειξη «Εξαιρετικά Επείγον» στην Εγκ. Φ20.1/220482/Δ2 του Υπουργείου Παιδείας ημερομηνίας 23-12-2016; Σε τι οφείλεται αυτή η σπουδή;
• Σε ποια έγκυρη επιστημονική βάση κινούνται αυτές οι πρωτοβουλίες και σε ποιες έρευνες και αποδοχές βασίζονται οι αποφάσεις που λαμβάνονται και τι καταδεικνύουν οι έρευνες που αφορούν την ελληνική πραγματικότητα;
• Πόσο παιδαγωγικά και επιστημονικά έγκυρο και σωστό είναι, να παίρνεις εκ διαμέτρου αντίθετα μέτρα από αυτά που ενδείκνυνται βάση ιδίων ερευνητικών αποτελεσμάτων; Όταν πρόσφατη, του έτους 2016, «Πανελλήνια έρευνα για την Ενδοσχολική Βία» του Υ.Π., διαπιστώνει και καταδεικνύει ότι: «Σε σχέση με τις συμπεριφορές που θα εκδηλώσει το παιδί στο σχολικό περιβάλλον, λειτουργούν καθοριστικά: Η οικογένεια και οι συνθήκες που βιώνει το παιδί στο οικογενειακό του περιβάλλον, η σχέση του με τους γονείς, τα πρότυπα που η οικογένεια μεταφέρει» και ότι κατά δήλωση του τότε Υπουργού Παιδείας, «στα ελληνικά σχολεία τα φαινόμενα βίας είναι αισίως ηπιότερα από τα φαινόμενα βίας σε άλλα σχολικά συστήματα», άρα δύναται να συναχθεί λογικώς και αβίαστα το συμπέρασμα, ότι το θετικό αποτέλεσμα αυτής της ελληνικής επίδοσης οφείλεται πρωτίστως και ακριβώς επειδή διατηρούσαμε, σε σχέση με άλλες παραδόσεις, τις ιδιαίτερες αξίες μας, ιδανικά, κατά τα δικά μας ήθη και έθιμα. Αυτά συντηρούσαν και συντηρούν μια σχετικά, επαναλαμβάνουμε, υγιή κοινωνία, η οποία, όλως παραδόξως για μερικούς «μεταρρυθμιστές, φιλελεύθερους, πολίτες του κόσμου και λοιπούς προοδευτικούς», ενώ χαρακτηρίζεται έως και σήμερα από όλους αυτούς ως κοινωνία «συντηρητισμού», «πεπαλαιωμένη», «δύσκαμπτη», κατάφερνε να σημειώνει τέτοιες κοινωνικοπολιτιστικές επιδόσεις! Ερχόμαστε εμείς σήμερα, οι δήθεν πεφωτισμένοι και δημοκράτες, οι δήθεν ανοιχτόμυαλοι και εξωστρεφείς, να την «μεταρρυθμίσουμε» τάχα, να την αναπτύξουμε «αειφόρως» και ενώ έχουμε μπροστά μας τη λύση του προβλήματος, το «φάρμακο» της ασθένειας, εμείς, οι «μεταλλαγμένοι» νεοέλληνες, κάνουμε το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή, ψάχνουμε να βρούμε ετερογενή λύση, να δώσουμε αμφιβόλου προελεύσεως και σύνθεσης «θεραπευτική αγωγή και φάρμακα» αντί να ενισχύσουμε την αποτελεσματική, όπως και επιστημονικά αποδείχθηκε μέσα από την παραπάνω έρευνα, «δυναμωτική δόση αγωγής». Να πάρουμε δηλαδή μέτρα ενίσχυσης και όχι κατεδάφισης και «αποδόμησης» των παραδοσιακών ελληνοχριστιανικών κοινωνικών και πολιτιστικών δομών, ή πέστε τα και στερεότυπα αν θέλετε. Κανονικά θα έπρεπε, εσείς πρώτος κύριε Υπουργέ, εφοδιασμένος με τέτοια «εργαλεία» να ηγηθείτε μιας εκστρατείας επαναδιαφώτισμού του Ελληνικού λαού και όλου του κόσμου, βάση των ελληνικών διαχρονικών μας αξιών, και επιστροφή όλων μας σε αυτές, γιατί κοινώς ειπείν «χανόμαστε». Ποιος πειραματίζεται, με ποιους και τελικά τι σκοπούς έχει;
• Μήπως αυτή η «αποδόμηση», κύριε Υπουργέ, αποτελεί κάποιου είδους «μνημονιακή δέσμευση» και δεν αποτολμάτε να το πείτε ξεκάθαρα στο λαό, το υπονοείτε όμως με έμμεσο τρόπο, όταν δίδετε συσκοτισμένες και «δημιουργικώς ασαφείς» απαντήσεις σε ζωντανές τηλεκπομπές, και όποιος εννόησε, μυημένος ή ου, εννόησε;
• Την χρήση της ρήσης «αγαπάτε αλλήλους» που επικαλείσθε σε συνάφεια με τα ανθρώπινα δικαιώματα όλων των ανθρώπων, γιατί δεν την εφαρμόζετε προς την ομάδα των συνανθρώπων σας, καθόλα έντιμων, σεμνών, ευγενών, καλοσυνάτων, αξιοπρεπών Ελλήνων πολιτών γονέων, και τους στερείτε, το συνταγματικώς και διεθνώς κατοχυρωμένο δικαίωμά τους, να αναθρέψουν και μεγαλώσουν τα παιδιά τους σύμφωνα με τις δικές τους θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις, κοινωνικές αντιλήψεις και ηθικές επιταγές και αξίες ζωής;
Γ. Κατάθεση προτάσεων θεματικών.
Στην περίφημη πλέον, Εγκύκλιο (Φ.20) και στο εδάφιο 2. Φάκελος Εκπαιδευτικού Υλικού και κατάλογος φορέων, το Ι.Ε.Π. προτείνει με ευθύνη του, κατάλογο φορέων και υπηρεσιών με τους οποίους μπορεί να αναπτύξει συνεργασία η σχολική μονάδα στο πλαίσιο υλοποίησης της Θ.Ε., όπου συμπεριλαμβάνονται και αρκετές Μ.Κ.Ο., στις οποίες δραστηριοποιούνται και πολλοί νεόκοποι αυτοαποκαλούμενοι «ακτιβιστές» και «ενεργοί πολίτες», υπερασπιζόμενοι ενίοτε με ένθερμο ζήλο, ανεμίζοντας με υπερηφάνεια το δικό τους επαναστατικό «φλάμπουρο»-σύμβολο, τα ανθρώπινα κατ΄ αυτούς δικαιώματα, που βεβαίως-βεβαίως δήθεν καταπιέζονται. Άλλο ζήτημα και θέμα φυσικά, το τι περιεχόμενο δίδουν στη λέξη «άνθρωπος».
Έκπληκτοι, παρόλα ταύτα, διαπιστώνουμε, ότι από τον κατάλογο απουσιάζει η κατεξοχήν Μ.Κ.Ο. που κανονικά θα έπρεπε να έχει τα «πρωτεία» σ’ αυτόν. Μιλάμε φυσικά για την Εκκλησία μας, και για να μη παρεξηγηθούμε, εννοούμε την μία Αγία και μοναδική Ορθόδοξη Εκκλησία, κεφαλή της οποίας είναι ο μόνος αληθινός Θεός Χριστός και δεν επιτρέπεται να γίνεται σύγχυση στους όρους και να την ταυτίζομε, όπως συχνά και επιπόλαια γίνεται, με τους Ιεράρχες και γενικά τους ρασοφόρους εντός αυτής. Απουσιάζουν από το «εκπαιδευτικό υλικό» οι λόγοι και τα βιώματα των ακραιφνών και όντως αληθινών «ακτιβιστών» της Ιστορίας μας, των Αγίων και Οσίων, Μαρτύρων και Ομολογητών, παλαιοτέρων και σύγχρονων Πατέρων και Μητέρων της Πίστεώς μας, όπως επίσης απουσιάζουν εισέτι και τα πρότυπα των κατ’ εξοχήν ενεργοποιημένων και δραστήριων πολιτών του Γένους μας, των Ηρώων, των υπέρ των ιδανικών, αξιών και ιδεών αυτής της Πατρίδος πεσόντων.
Εμείς, από τη θέση αυτή, προτείνουμε μερικές ενδεικτικές «θεματικές», κοινωνικά δηλονότι «στερεότυπα προς αποδόμηση», που θεωρούμε, θέλουμε και θα έπρεπε προ πολλού να αποτελούν «υλικό» για το οποίο αξίζει να δαπανηθεί και χρόνος και χρήμα για να «υλοποιηθεί» όχι σε μία, αλλά σε πολλές Θεματικές Εβδομάδες, χρήσιμες να «γίνουν αντικείμενα μιας όσο το δυνατόν πιο «ολιστικής» προσέγγισης και μιας βιωματικής επεξεργασίας, τουλάχιστον στα πρώτα στάδια, καθώς δεν θα επιδιώκεται μόνο η απόκτηση πληροφοριών ή γνώσεων αλλά και η αλλαγή αντιλήψεων και συμπεριφορών». Βεβαίως, εξυπακούεται, τα σεμινάρια αυτά θα είναι προαιρετικής μορφής και με τη σύμφωνη γνώμη και συγκατάθεση των γονέων, των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών, όπως επιτάσσει μια όντως αληθινή φιλελεύθερη και δημοκρατική σκέψη, λογική και πράξη.
Θεματικές για μαθητές
• Ο αγνός, συνεσταλμένος μαθητής και το «παιδί του κατηχητικού» είναι φυτό, βρίσκεται σε κώμα ή είναι ούφο!
• Το νεαρό κορίτσι που επιμένει να φοράει φούστα αντί για παντελόνι, είναι απολίθωμα και καθυστερημένη!
• Ο νέος που ζει με εγκράτεια είναι νευροπαθής και περίεργος!
Θεματικές για γονείς/γενικές
• Ένας νομοταγής πολίτης, αυτός που πορεύεται στη ζωή «με το σταυρό στο χέρι» είναι βλάκας και ηλίθιος!
• Αυτός που δηλώνει ότι είναι πατριώτης είναι ρατσιστής, εθνικιστής και χουντικό κατάλοιπο!
• Οικογένεια δομημένη σε παραδοσιακές ελληνικές αξίες και πρότυπα, είναι ξεπερασμένη και βασίζεται σε προκαταλήψεις και αντιλήψεις οπισθοδρομικές!
Θεματικές για εκπαιδευτικούς/γενικές
• Εκκλησία και επιστήμη αλληλοαναιρούνται και συγκρούονται.
• Ο εκπαιδευτικός βλέπει τον μαθητή ως φίλο του! («Μαθητόφιλος» δηλαδή, άρα, να μια ακόμη σύγχρονη κοινωνική ομάδα που θα έπρεπε να εγείρει αξιώσεις για καταπατημένα ανθρώπινα δικαιώματα!)
• Ο εκπαιδευτικός είναι υφιστάμενος υπάλληλος και ως εκ τούτου είναι υποχρεωμένος να εκτελεί όλες της άνωθεν εντολές, δίχως δικαίωμα διαφορετικής επιλογής!
----------------
Περαίνοντας, δηλώνουμε ομόφωνα, κατηγορηματικά, ανεπιφύλακτα, και ξεκάθαρα, την σταθερή και απόλυτη αντίθεση μας στην διεξαγωγή του ειδικού σεμιναρίου με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα» και ειδικότερα κατά του τρίτου βασικού άξονα «Έμφυλες ταυτότητες» που θα υλοποιηθεί στα Γυμνάσια της χώρας μας και ζητούμε την άμεση ανάκληση της Εγκυκλίου Υ. Π. με Αρ. Πρωτ. Φ20.1/220182/Δ2 ή διόρθωσή της με απάλειψη του τρίτου «αποδομητικού» άξονα.
Καλούμε τούς τοπικούς Βουλευτές και λοιπούς πολιτικούς παράγοντες, που παρότι έλαμψαν δια της απουσίας των από την παρακολούθηση της ημερίδας, να τοποθετηθούν και ευθαρσώς να καταθέσουν τις προσωπικές τους απόψεις επί του θέματος, άνευ διπλωματικού ή επαμφοτερίζοντος λόγου.
Επιφυλάξεις διατηρούμε για το νόμιμο της παραπάνω Εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας.
Εκ της Συντονιστικής Ομάδας
Έχοντας υπόψη την με πλήρη επιτυχία διεξαχθείσα ημερίδα στην αίθουσα ΕΚΑΒΗ Κατερίνης την 4η Μαρτίου 2017, και τις εισηγήσεις των τριών εξαίρετων καλεσμένων ομιλητών μας, σας ενημερώνουμε ότι κατά το τρέχον σχολικό έτος που υλοποιείται στα Γυμνάσια της χώρας Θεματική Εβδομάδα (Θ.Ε.), με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα», εμείς εκφράζουμε την αντίθεσή μας..
και υποβάλλουμε ενστάσεις επί της παραπάνω Θ. Ε., καταθέτοντας το παρόν θεματικό υπόμνημα που αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μελών της Ελληνικής κοινωνίας σε ζητήματα της Ελληνικής Εκπαίδευσης και Αγωγής και εστιάζει σε τρεις βασικούς άξονες: α) τη προσβολή και την επίθεση στην πατροπαράδοτη Ελληνική οικογένεια β) την αξίωση απαντήσεων σε αναπάντητα ερωτήματα και γ) τη κατάθεση θεματικών προτάσεων.
Η εστίαση του περιεχομένου της σημερινής κατάθεσης υπομνήματος στα ζητήματα αυτά, απορρέει από την κρίσιμη σημασία που έχουν για την επιβίωση της Ελληνικής παραδοσιακής οικογένειας και του Ελληνικού Έθνους γενικότερα. Δηλαδή, βλέπουμε να εξελίσσεται μπροστά μας, με δήθεν προοδευτικές και νεοφιλελεύθερες ορολογίες και εκφράσεις όπως π. χ. «ολιστικής προσέγγισης», «βιωματικής επεξεργασίας», «καινοτόμων και αναστοχαστικών διαδικασιών», και «με τους μαθητές στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος» βεβαίως, μια λεπτομερώς προγραμματιζόμενη, επακριβώς στοχευμένη, και από πολλών ετών προετοιμαζόμενη και καλώς ενορχηστρωμένη μεθόδευση, για «να ανατραπεί [(αποδομηθεί)] εκ βάθρων το εκκλησιαστικό, εθνικό, εκπαιδευτικό και οικογενειακό πλέγμα της ελληνικής κοινωνίας, η καταβαράθρωση όλων των θεσμών και των παραδοσιακών αξιών και κατά συνέπεια τη διάλυση της απαραίτητης συνοχής του κράτους, αφού θα το έχουν στερήσει από τις ζωογόνες ρίζες του, μεταξύ των οποίων το ζωντανότερο κύτταρο που είναι η οικογένεια και που αποτελεί τομέα ιδιαίτερα καθαγιασμένο από την Εκκλησία, αφού η θεμελίωσή της στηρίζεται στο ιερό μυστήριο του γάμου».
Εμείς λέμε, με απλά λόγια, ότι οι παραπάνω, κατά το Υ.Π. «καινοτόμες» προσεγγίσεις, μεθοδολογίες, θεματολογίες και άλλες «καινοτομίες» και καθιερώσεις νέων θεσμών όπως αυτόν της Θ. Ε. του ΥΠΠΕΘ, που σκοπό έχουν, σύμφωνα με την «διευκρινιστική» επιστολή του Υπουργού Παιδείας (Υ.Π.), να «ενημερώσουν και ευαισθητοποιήσουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας», να «εμπλουτίσουν τη σχολική καθημερινότητα» και να αποτελέσουν μέτρα πρόληψης και επίλυσης ενδοσχολικών προβλημάτων, τίποτα περισσότερο δεν είναι παρά εκτελέσεις διατεταγμένων μέτρων αποσύνθεσης της κοινωνικής ζωής του τόπου μας, «θεραπείες οι οποίες στην πραγματικότητα είναι συμπτώματα ενός προχωρημένου σταδίου νόσου που επιχειρούν να θεραπεύσουν», τουτέστιν η εξέλιξη μιας μηδενιστικής διαδικασίας προς το χάος και ένα κόσμο του παραλόγου.
Και για του λόγου το αληθές: Ποιος λογικός, νουνεχής άνθρωπος, θα αποτολμούσε π. χ. να αποδομήσει, δηλαδή να διαλύσει, αποσυνθέσει, και για ποιο λόγο, ένα «τύπο» στέρεο, μια δοκιμασμένη επί αιώνες αξία, ακλόνητη, αμετάθετη, αναλλοίωτη, και να την αντικαταστήσει με τι;
Περιεχόμενο του υπομνήματός μας κατά άξονα
Α. Προσβολή και επίθεση της πατροπαράδοτης Ελληνικής οικογένειας
• Θεωρούμε ότι, το Υπουργείο Παιδείας (Υ.Π.), με την λεγόμενη «Θεματική Εβδομάδα» ως προς τον τρίτο άξονα «΄Εμφυλες Ταυτότητες» (Ε.Τ), μας προσβάλει ως Έλληνες πολίτες, γιατί το περιεχόμενο της «Θεματικής» έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με την Εθνική μας συλλογική συνείδηση, ιδιοπροσωπία και ταυτότητα. Πανανθρώπινες αξίες που έχουν διαθρέψει, διαφωτίσει και αναπλάσει όλον τον κόσμο στο διάβα της παγκόσμιας ιστορίας, και παγιωθεί στη μνήμη και στο DNA του Έλληνα.
• Μας προσβάλει κατάφορα η Ε.Τ. ως Ορθοδόξους χριστιανούς, γιατί αντιστρατεύεται και προσπαθεί να κλονίσει την θρησκευτική μας πεποίθηση και πίστη, επιδιώκοντας δολίως να τα πλήξη και να τα εξουδετερώσει «αποδομώντας στερεότυπα» που κατά την πίστη μας είναι Θεόσδοτα.
• Μας προσβάλει επίσης, το Υ.Π., ως γονείς, γιατί μας ακυρώνει το συνταγματικό και αποκλειστικό δικαίωμα που έχουμε στην ανατροφή των παιδιών μας σύμφωνα με τις δικές μας αντιλήψεις και βιώματα, εφαρμόζοντας προγράμματα δήθεν «εκμάθησης και ενημέρωσης» στα σχολεία των παιδιών μας δίχως να μας ενημερώσει και λάβει τη γνώμη μας.
• Μας προσβάλει, το Υ.Π., ακόμα ως μαθητές, διότι τοποθετώντας μας δήθεν «στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος» μας αντιμετωπίζει στην πραγματικότητα ως αντικείμενα ή «παραγωγικά προϊόντα» που υπόκεινται σε «καινοτόμες» μεθοδολογίες, «διαθεματικές προσεγγίσεις» και ασαφείς, θολές, και γι’ αυτό επίφοβες, επιδιώξεις αλλότριων κέντρων.
• Μας προσβάλει, το Υ.Π. με την Ε.Τ., εισέτι περισσότερο ως ανθρώπινες υπάρξεις, η μάλλον ως Θεανθρώπινες κατά τα δικά μας πρότυπα, υπάρξεις, γιατί μας υποβιβάζει και μας αντιμετωπίζει ως ένα άλλο είδος ζώου που επιβιώνει μόνο χάριν βιολογικών ενστίκτων και ορμών, δίδοντας έμφαση με τα «νέα δημοκρατικά προγράμματα εκπαίδευσης» αποκλειστικά σε «υπογαστρίμαργες» ορέξεις, θέλοντας έτσι να ικανοποιήσει αξιώσεις και απαιτήσεις ενός μικρού ποσοστού των μελών της κοινωνίας μας εις απώλεια των πολλών.
• Μας προσβάλει πάλι, το Υ.Π., βάναυσα ως γονείς, όταν κατά έναν ιδιότυπο και καινοφανή τρόπο, μας συμβουλεύει να έρθουμε και να γίνουμε ακουσίως αρωγοί στην έκδοση και προώθηση των τέκνων μας σε ανήθικες και ψυχοφθόρες για αυτά «διαδραστικές δραστηριότητες» και «βιωματικά παιχνίδια» δήθεν με σκοπό να αποδομηθούν κάποια στερεότυπα.
• Μας προσβάλει το Ελληνικό Υ.Π., τελικά, και την νοημοσύνη μας, αφού με επίσημο έγγραφό του, (Εγκ. Φ20.1./220482/Δ2) εδαφ. 6. Αποτίμηση της εφαρμογής της Θ.Ε., που εξαπολύει με ημερομηνία 23/12/2016, δηλώνει ότι «…έχει μεταβατικό χαρακτήρα και τα αποτελέσματά της θα αποτιμηθούν από το ΙΕΠ… και οι εμπλεκόμενοι στη δράση θα συμπληρώσουν για το σκοπό αυτό σχετικά ερωτηματολόγια…», αλλά σε δελτίο τύπου το ίδιο Υ.Π. στις 30/01/2017, λέει ότι: «Η εκ μέρους μαθητών γονέων και εκπαιδευτικών πρόσληψη της Θεματικής Εβδομάδας που προετοίμασε το ΙΕΠ, αν και σαφώς θετική,…». Πότε έγινε η αποτίμηση και αξιολόγηση της Θ.Ε. που βρίσκεται έως και σήμερα σε εξέλιξη, πότε συμπληρώθηκαν τα σχετικά ερωτηματολόγια που ακόμη δεν έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ και πρόλαβαν να αποφανθούν οι του Υ.Π. ότι η πρόσληψη της Θ.Ε. από το σχολείο γενικά είναι, και μάλιστα, «σαφώς θετική»; Και γιατί να μην είναι, λέμε εμείς οι αφελείς, με τα ίδια κριτήρια αξιολόγησης και αποτίμησης που εφάρμοσε το Υ.Π., σαφώς αρνητική με λογική συνέπεια και επακόλουθο αποτέλεσμα την άμεση ανάκληση του όλου εγχειρήματος; Εδώ σηκώνουμε τα χέρια ψηλά!
Β. Αξίωση απαντήσεων σε αναπάντητα ερωτήματα
• Κύριε Υπουργέ, γιατί αναγράφεται η ένδειξη «Εξαιρετικά Επείγον» στην Εγκ. Φ20.1/220482/Δ2 του Υπουργείου Παιδείας ημερομηνίας 23-12-2016; Σε τι οφείλεται αυτή η σπουδή;
• Σε ποια έγκυρη επιστημονική βάση κινούνται αυτές οι πρωτοβουλίες και σε ποιες έρευνες και αποδοχές βασίζονται οι αποφάσεις που λαμβάνονται και τι καταδεικνύουν οι έρευνες που αφορούν την ελληνική πραγματικότητα;
• Πόσο παιδαγωγικά και επιστημονικά έγκυρο και σωστό είναι, να παίρνεις εκ διαμέτρου αντίθετα μέτρα από αυτά που ενδείκνυνται βάση ιδίων ερευνητικών αποτελεσμάτων; Όταν πρόσφατη, του έτους 2016, «Πανελλήνια έρευνα για την Ενδοσχολική Βία» του Υ.Π., διαπιστώνει και καταδεικνύει ότι: «Σε σχέση με τις συμπεριφορές που θα εκδηλώσει το παιδί στο σχολικό περιβάλλον, λειτουργούν καθοριστικά: Η οικογένεια και οι συνθήκες που βιώνει το παιδί στο οικογενειακό του περιβάλλον, η σχέση του με τους γονείς, τα πρότυπα που η οικογένεια μεταφέρει» και ότι κατά δήλωση του τότε Υπουργού Παιδείας, «στα ελληνικά σχολεία τα φαινόμενα βίας είναι αισίως ηπιότερα από τα φαινόμενα βίας σε άλλα σχολικά συστήματα», άρα δύναται να συναχθεί λογικώς και αβίαστα το συμπέρασμα, ότι το θετικό αποτέλεσμα αυτής της ελληνικής επίδοσης οφείλεται πρωτίστως και ακριβώς επειδή διατηρούσαμε, σε σχέση με άλλες παραδόσεις, τις ιδιαίτερες αξίες μας, ιδανικά, κατά τα δικά μας ήθη και έθιμα. Αυτά συντηρούσαν και συντηρούν μια σχετικά, επαναλαμβάνουμε, υγιή κοινωνία, η οποία, όλως παραδόξως για μερικούς «μεταρρυθμιστές, φιλελεύθερους, πολίτες του κόσμου και λοιπούς προοδευτικούς», ενώ χαρακτηρίζεται έως και σήμερα από όλους αυτούς ως κοινωνία «συντηρητισμού», «πεπαλαιωμένη», «δύσκαμπτη», κατάφερνε να σημειώνει τέτοιες κοινωνικοπολιτιστικές επιδόσεις! Ερχόμαστε εμείς σήμερα, οι δήθεν πεφωτισμένοι και δημοκράτες, οι δήθεν ανοιχτόμυαλοι και εξωστρεφείς, να την «μεταρρυθμίσουμε» τάχα, να την αναπτύξουμε «αειφόρως» και ενώ έχουμε μπροστά μας τη λύση του προβλήματος, το «φάρμακο» της ασθένειας, εμείς, οι «μεταλλαγμένοι» νεοέλληνες, κάνουμε το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή, ψάχνουμε να βρούμε ετερογενή λύση, να δώσουμε αμφιβόλου προελεύσεως και σύνθεσης «θεραπευτική αγωγή και φάρμακα» αντί να ενισχύσουμε την αποτελεσματική, όπως και επιστημονικά αποδείχθηκε μέσα από την παραπάνω έρευνα, «δυναμωτική δόση αγωγής». Να πάρουμε δηλαδή μέτρα ενίσχυσης και όχι κατεδάφισης και «αποδόμησης» των παραδοσιακών ελληνοχριστιανικών κοινωνικών και πολιτιστικών δομών, ή πέστε τα και στερεότυπα αν θέλετε. Κανονικά θα έπρεπε, εσείς πρώτος κύριε Υπουργέ, εφοδιασμένος με τέτοια «εργαλεία» να ηγηθείτε μιας εκστρατείας επαναδιαφώτισμού του Ελληνικού λαού και όλου του κόσμου, βάση των ελληνικών διαχρονικών μας αξιών, και επιστροφή όλων μας σε αυτές, γιατί κοινώς ειπείν «χανόμαστε». Ποιος πειραματίζεται, με ποιους και τελικά τι σκοπούς έχει;
• Μήπως αυτή η «αποδόμηση», κύριε Υπουργέ, αποτελεί κάποιου είδους «μνημονιακή δέσμευση» και δεν αποτολμάτε να το πείτε ξεκάθαρα στο λαό, το υπονοείτε όμως με έμμεσο τρόπο, όταν δίδετε συσκοτισμένες και «δημιουργικώς ασαφείς» απαντήσεις σε ζωντανές τηλεκπομπές, και όποιος εννόησε, μυημένος ή ου, εννόησε;
• Την χρήση της ρήσης «αγαπάτε αλλήλους» που επικαλείσθε σε συνάφεια με τα ανθρώπινα δικαιώματα όλων των ανθρώπων, γιατί δεν την εφαρμόζετε προς την ομάδα των συνανθρώπων σας, καθόλα έντιμων, σεμνών, ευγενών, καλοσυνάτων, αξιοπρεπών Ελλήνων πολιτών γονέων, και τους στερείτε, το συνταγματικώς και διεθνώς κατοχυρωμένο δικαίωμά τους, να αναθρέψουν και μεγαλώσουν τα παιδιά τους σύμφωνα με τις δικές τους θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις, κοινωνικές αντιλήψεις και ηθικές επιταγές και αξίες ζωής;
Γ. Κατάθεση προτάσεων θεματικών.
Στην περίφημη πλέον, Εγκύκλιο (Φ.20) και στο εδάφιο 2. Φάκελος Εκπαιδευτικού Υλικού και κατάλογος φορέων, το Ι.Ε.Π. προτείνει με ευθύνη του, κατάλογο φορέων και υπηρεσιών με τους οποίους μπορεί να αναπτύξει συνεργασία η σχολική μονάδα στο πλαίσιο υλοποίησης της Θ.Ε., όπου συμπεριλαμβάνονται και αρκετές Μ.Κ.Ο., στις οποίες δραστηριοποιούνται και πολλοί νεόκοποι αυτοαποκαλούμενοι «ακτιβιστές» και «ενεργοί πολίτες», υπερασπιζόμενοι ενίοτε με ένθερμο ζήλο, ανεμίζοντας με υπερηφάνεια το δικό τους επαναστατικό «φλάμπουρο»-σύμβολο, τα ανθρώπινα κατ΄ αυτούς δικαιώματα, που βεβαίως-βεβαίως δήθεν καταπιέζονται. Άλλο ζήτημα και θέμα φυσικά, το τι περιεχόμενο δίδουν στη λέξη «άνθρωπος».
Έκπληκτοι, παρόλα ταύτα, διαπιστώνουμε, ότι από τον κατάλογο απουσιάζει η κατεξοχήν Μ.Κ.Ο. που κανονικά θα έπρεπε να έχει τα «πρωτεία» σ’ αυτόν. Μιλάμε φυσικά για την Εκκλησία μας, και για να μη παρεξηγηθούμε, εννοούμε την μία Αγία και μοναδική Ορθόδοξη Εκκλησία, κεφαλή της οποίας είναι ο μόνος αληθινός Θεός Χριστός και δεν επιτρέπεται να γίνεται σύγχυση στους όρους και να την ταυτίζομε, όπως συχνά και επιπόλαια γίνεται, με τους Ιεράρχες και γενικά τους ρασοφόρους εντός αυτής. Απουσιάζουν από το «εκπαιδευτικό υλικό» οι λόγοι και τα βιώματα των ακραιφνών και όντως αληθινών «ακτιβιστών» της Ιστορίας μας, των Αγίων και Οσίων, Μαρτύρων και Ομολογητών, παλαιοτέρων και σύγχρονων Πατέρων και Μητέρων της Πίστεώς μας, όπως επίσης απουσιάζουν εισέτι και τα πρότυπα των κατ’ εξοχήν ενεργοποιημένων και δραστήριων πολιτών του Γένους μας, των Ηρώων, των υπέρ των ιδανικών, αξιών και ιδεών αυτής της Πατρίδος πεσόντων.
Εμείς, από τη θέση αυτή, προτείνουμε μερικές ενδεικτικές «θεματικές», κοινωνικά δηλονότι «στερεότυπα προς αποδόμηση», που θεωρούμε, θέλουμε και θα έπρεπε προ πολλού να αποτελούν «υλικό» για το οποίο αξίζει να δαπανηθεί και χρόνος και χρήμα για να «υλοποιηθεί» όχι σε μία, αλλά σε πολλές Θεματικές Εβδομάδες, χρήσιμες να «γίνουν αντικείμενα μιας όσο το δυνατόν πιο «ολιστικής» προσέγγισης και μιας βιωματικής επεξεργασίας, τουλάχιστον στα πρώτα στάδια, καθώς δεν θα επιδιώκεται μόνο η απόκτηση πληροφοριών ή γνώσεων αλλά και η αλλαγή αντιλήψεων και συμπεριφορών». Βεβαίως, εξυπακούεται, τα σεμινάρια αυτά θα είναι προαιρετικής μορφής και με τη σύμφωνη γνώμη και συγκατάθεση των γονέων, των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών, όπως επιτάσσει μια όντως αληθινή φιλελεύθερη και δημοκρατική σκέψη, λογική και πράξη.
Θεματικές για μαθητές
• Ο αγνός, συνεσταλμένος μαθητής και το «παιδί του κατηχητικού» είναι φυτό, βρίσκεται σε κώμα ή είναι ούφο!
• Το νεαρό κορίτσι που επιμένει να φοράει φούστα αντί για παντελόνι, είναι απολίθωμα και καθυστερημένη!
• Ο νέος που ζει με εγκράτεια είναι νευροπαθής και περίεργος!
Θεματικές για γονείς/γενικές
• Ένας νομοταγής πολίτης, αυτός που πορεύεται στη ζωή «με το σταυρό στο χέρι» είναι βλάκας και ηλίθιος!
• Αυτός που δηλώνει ότι είναι πατριώτης είναι ρατσιστής, εθνικιστής και χουντικό κατάλοιπο!
• Οικογένεια δομημένη σε παραδοσιακές ελληνικές αξίες και πρότυπα, είναι ξεπερασμένη και βασίζεται σε προκαταλήψεις και αντιλήψεις οπισθοδρομικές!
Θεματικές για εκπαιδευτικούς/γενικές
• Εκκλησία και επιστήμη αλληλοαναιρούνται και συγκρούονται.
• Ο εκπαιδευτικός βλέπει τον μαθητή ως φίλο του! («Μαθητόφιλος» δηλαδή, άρα, να μια ακόμη σύγχρονη κοινωνική ομάδα που θα έπρεπε να εγείρει αξιώσεις για καταπατημένα ανθρώπινα δικαιώματα!)
• Ο εκπαιδευτικός είναι υφιστάμενος υπάλληλος και ως εκ τούτου είναι υποχρεωμένος να εκτελεί όλες της άνωθεν εντολές, δίχως δικαίωμα διαφορετικής επιλογής!
----------------
Περαίνοντας, δηλώνουμε ομόφωνα, κατηγορηματικά, ανεπιφύλακτα, και ξεκάθαρα, την σταθερή και απόλυτη αντίθεση μας στην διεξαγωγή του ειδικού σεμιναρίου με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα» και ειδικότερα κατά του τρίτου βασικού άξονα «Έμφυλες ταυτότητες» που θα υλοποιηθεί στα Γυμνάσια της χώρας μας και ζητούμε την άμεση ανάκληση της Εγκυκλίου Υ. Π. με Αρ. Πρωτ. Φ20.1/220182/Δ2 ή διόρθωσή της με απάλειψη του τρίτου «αποδομητικού» άξονα.
Καλούμε τούς τοπικούς Βουλευτές και λοιπούς πολιτικούς παράγοντες, που παρότι έλαμψαν δια της απουσίας των από την παρακολούθηση της ημερίδας, να τοποθετηθούν και ευθαρσώς να καταθέσουν τις προσωπικές τους απόψεις επί του θέματος, άνευ διπλωματικού ή επαμφοτερίζοντος λόγου.
Επιφυλάξεις διατηρούμε για το νόμιμο της παραπάνω Εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας.
Εκ της Συντονιστικής Ομάδας