Πέμπτη 20 Απριλίου 2017

ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΟΧΗΜΑΤΑ

ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΟΧΗΜΑΤΑ1 Προς τον υπουργό προστασίας του πολίτη
2 Προς τον Υπουργό οικονομικών
3 Προς τον υπουργό υποδομών

Κοινοποίηση: Στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες όλης της χώρας.

Κ. Υπουργέ.

Στη χώρα εισέρχονται σε ημερήσια βάση αρκετά αυτοκίνητα, είτε επιβατικά είτε φορτηγά, προερχόμενα κυρίως από τα βόρεια σύνορά μας.




Πέραν των Ι.Χ.Ε., το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στα φορτηγά οχήματα, τα οποία μεταφέρουν βαρέα φορτία, αλλά και στα πούλμαν.

Οπως έδειξε το προ μερικών ετών τροχαίο δυστύχημα στην Εγνατία οδό, κοντά στην πόλη της Βέρροιας, αλλά και άλλα περιστατικά, πριν ολίγων ημερών και τα αιματοβαμμένα Τέμπη των παιδιών του Ν Ημαθίας, δεν τηρούνται οι αναγκαίες νόμιμες προδιαγραφές για τη θέση στην κυκλοφορία από αρκετούς μεταφορείς εμπορευμάτων.

Η κατάσταση του οχήματος, αλλά και της τοποθέτησης του φορτίου σ’ αυτό, θα πρέπει να πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις για την κυκλοφορία και τη μεταφορά.

Δεν νοείται αυτά τα οχήματα να εισέρχονται στο οδικό δίκτυο της χώρας με φθαρμένα ελαστικά, δίχως να είναι ορθώς ευθυγραμμισμένα και χωρίς να διαθέτουν αψόγως λειτουργούν ηλεκτρικό σύστημα.

Δεν έχει ουσιαστικώς καμμιά σημασία εάν πρόκειται για οχήματα των οποίων η άδεια κυκλοφορίας έχει εκδοθεί στην Ελλάδα, σε χώρα της Ε.Ε. ή σε τρίτη χώρα.

Ο τρόπος φόρτωσης-τοποθέτησης, καθώς και το βάρος, του φορτίου στο όχημα αποτελούν έναν άλλον σημαντικό τομέα που αφορά την οδική ασφάλεια.

Κάθε έλεγχος πρέπει να επιβάλετε από της αρμόδιες αρχές προς την ζύγιση του οχήματος από τα τελωνεία εισόδου της χώρας μας για τυχόν υπέρβαρο και ,όχι μόνο να επιβάλλετε πρόστιμο αλλά να δίνετε άμεση λύση και για να αφαιρείτε το υπέρβαρο φορτίο ώστε το όχημα να είναι ασφαλές κατά την κυκλοφορία στην εθνική οδό.

Τέλος, σε συνάρτηση με την ασφαλή κυκλοφορία τους στο οδικό δίκτυο της χώρας τελεί η κατάσταση του οδηγού. Ερευνητέα είναι τόσον η ικανότητα αυτού να μεταφέρει φορτίο, όσον και η τήρηση του ωραρίου εργασίας του στην οδήγηση. Η κόπωση από την πολύωρη οδήγηση, και μάλιστα τόσο μεγάλων οχημάτων, ευθύνεται σε αρκετές περιπτώσεις για την πρόκληση ατυχημάτων.

Πέραν των ανωτέρω, απαιτείται και η επαναλειτουργία και ενίσχυση των μικτών κλιμακίων ελέγχου, τόσο στην παραμεθόρια ζώνη, με άμεση ηλεκτρονική διασύνδεσή τους με τη Γ.Γ.Δ.Ε., όσο και σε κάθε νομό στους καθιερωμένους έλεγχους ,από μεικτά κλιμάκια που και αυτό επιβάλετε για να διασφαλίσουμε τον υγιή ανταγωνισμών των επαγγελματιών της κοινωνίας μας, αλλά και σαφές είναι ο έλεγχος να πραγματοποιείτε όπως αναφέρω παραπάνω.

Τα ίδια ισχύουν και για τα οδικά οχήματα μαζικής μεταφοράς προσώπων όπως τα λεωφορεία υπεραστικών συγκοινωνιών και τα τουριστικά πούλμαν.

Εάν οι ιδιοκτήτες ή εκμεταλλευτές αυτών των οχημάτων, τα οποία πρέπει να υφίστανται τεχνικό έλεγχο στη χώρα όπου είναι καταχωρημένα, αποφεύγουν (συνειδητώς, λόγω κόστους, ή από βαριά αμέλεια) στη χώρα τους να ενεργούν σύμφωνα με τα όσα εν Ελλάδι ορίζονται σχετικώς με την ασφάλεια των οχημάτων και των συγκοινωνιών, δεν μπορεί να τους επιτρέπεται να κάνουν χρήση του εθνικού μας οδικού δικτύου (αυτοκινητόδρομοι, εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές, αγροτικές ή δασικές οδοί) εκθέτοντας τόσον τους οδηγούς τους όσο, κυρίως, τους λοιπούς χρήστες αυτού του δικτύου σε θανασίμους ή σοβαρούς κινδύνους.

Η επιλογή της πρόληψης και σ’ αυτόν τον τομέα, όρος αναγκαίος για Πολιτεία νόμω κρατούσα, μπορεί να μην αποτελεί πανάκεια, ωστόσο αποτελεί θεμελιώδη τρόπο, μέσο και μέθοδο δραστικής μείωσης οδικών ατυχημάτων ή δυστυχημάτων. Η εντατικοποίηση των ελέγχων σ’ αυτά τουλάχιστον τα οχήματα παρίσταται επιβεβλημένη, ώστε να γίνει και μία πλέον συστηματική καταγραφή του αριθμού των θεσάντων σε κυκλοφορία επικίνδυνα ή προβληματικά οχήματα και φορτία ή υποχρεωσάντων τους οδηγούς-υπαλλήλους των να εργάζονται πέραν των νομίμων ωραρίων.

Επειτα από μία πρώτη προειδοποίηση, εάν εμμένουν να μη διασφαλίζουν την ασφάλεια των συγκοινωνιών στη χώρα μας, να τους επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις, ώστε να μειωθεί δραστικώς ο «Μολώχ της ασφάλτου».

Η ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής αλλά και της στελέχωσης των αρμοδίων ελεγκτικών υπηρεσιών στις παραμεθόριες περιοχές, πέραν του ότι θα συμβάλλουν και στην τοπική οικονομία, είναι απαραίτητη, έστω και υπό τους υφισταμένους λόγω δανειακών προγραμμάτων (μνημονίων) περιορισμούς .Επιβάλετε η Κατεπείγουσα εφαρμογή του Κ.Ο.Κ. Ο ελληνικός λαός θρηνεί θύματα από ανεύθυνες συμπεριφορές οδηγών και εταιρειών αδιαφορώντας για το δικαίωμα στην ζωή.


20/04/2017
ΒΕΤΣΟΣ ΝΙΚΟΛ. ΑΝΔΡΕΑΣ
Πολιτευτής και Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου των
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Τηλ. επικοινωνίας: 23510 31896 –
6977255613
Email: vetsosan@otenet.gr
Iστοσελίδα: vetsos-gamos.gr