Με στόχο την ολοκληρωμένη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα οδικής παιδείας και τη διαμόρφωση της κυκλοφοριακής τους νοοτροπίας ξεκίνησε στις 24 Απριλίου τη λειτουργία του, για την ανοιξιάτικη περίοδο, το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Κατερίνης, στην περιοχή του Νέου Κεραμιδίου.
Διαμορφωμένο με πλατείες, δρόμους, νησίδες, ποδηλατοδρόμους, αμφιθέατρο, φωτεινή σηματοδότηση και σήμανση, το πάρκο λειτουργεί ουσιαστικά ως χώρος καλλιέργειας της οδικής συμπεριφοράς.
Ειδικότερα, αφού υλοποιήθηκαν και φέτος έγκαιρα οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης και ευπρεπισμού, ο χώρος είναι και πάλι έως τις 09 Ιουνίου, προσβάσιμος στους 2000 περίπου μαθητές - μαθήτριες δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων του νομού, που σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί, θα τον επισκεφθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Πιερίας και πιο συγκεκριμένα, την υπεύθυνη του γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων Μαργαρίτα Αμανατίδου.
Προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησαν σήμερα στο πάρκο, οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου της Βρίας. Τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους, υποδέχτηκαν ο αρμόδιος αντιδήμαρχος (Περιβάλλοντος και Πρασίνου) Κώστας Τσιουκάνης και οι υπεύθυνες, για τη λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής (εργαζόμενες στη Δημοτική Αστυνομία), Χαρίκλεια Σταμπουλίδου και Δήμητρα Παπαζήση.
Οι μαθητές περιηγήθηκαν στο πάρκο, ενημερώθηκαν για τα σήματα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών, των δικυκλιστών, οδηγών αυτοκινήτων και επιβατών. Στον επίλογο της επίσκεψής τους οδήγησαν με ενθουσιασμό τα ειδικά ηλεκτρικά εκπαιδευτικά αυτοκίνητα.
«Η λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς οι αυριανοί οδηγοί – σημερινοί μαθητές, εκπαιδεύονται προκειμένου να τηρούν την σήμανση και να σέβονται τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Ευχαριστώ για την άρτια συνεργασία, τη Δημοτική Αστυνομία, την Αντιδημαρχία Καθαριότητας» τόνισε σε δήλωσή του ο κος Τσιουκάνης, ο οποίος, όπως επισήμανε: «Και η λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής αποτελεί επένδυση στην παιδεία και στον πολιτισμό, η οποία, όπως σημειώνει ο Δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης και όπως αποδεικνύουμε καθημερινά, συνιστά για τον Δήμο μας διαχρονικά, πρώτη προτεραιότητα».
Αξίζει να σημειωθεί, ότι, η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία επιβραβεύεται αλλά και πιστοποιείται μέσα από το Δίπλωμα Κυκλοφοριακής Αγωγής που δίδεται σε κάθε ένα μαθητή, με την αποχώρηση του από το Π.Κ.Α, ενώ η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής στάδια:
1. Γενική παρουσίαση κανόνων κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας (θεωρία και προβολή εικόνων)
2. Παρουσίαση του Π.Κ.Α. (οι μαθητές περιηγούνται στο πάρκο συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτή με σκοπό να εξοικειωθούν με το περιβάλλον)
3. Εκπαίδευση στην ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων και πρακτική εξάσκηση στο Π.Κ.Α. (οι μαθητές καλούνται να εκτελέσουν σε στοίχο, προκαθορισμένες διαδρομές είτε ως πεζοί, είτε ως οδηγοί οχημάτων) ανάλογα με την ηλικία
4. Αξιολόγηση. Πραγματοποιείται αξιολόγηση του μαθησιακού αποτελέσματος τόσο σε πρακτικό επίπεδο όσο και στο επίπεδο της θεωρητικής γνώσης».
Τέλος, οι μαθησιακοί στόχοι του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος και σχεδιασμού, μεταξύ άλλων, αποσκοπούν στα εξής:
Να διαπιστώσουν οι μαθητές το ρόλο και την αναγκαιότητα του ΚΟΚ
Να γνωρίσουν κάποια από τα βασικά σήματα που καθορίζουν την κυκλοφορία
Να διερευνήσουν πως λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες ως ρυθμιστές της κυκλοφορίας
Να κατανοήσουν σε τί χρησιμεύει η διάβαση πεζών και πώς πρέπει να διασχίζουν το δρόμο
Να γνωρίσουν ορισμένες βασικές διατάξεις του ΚΟΚ
Να διαπιστώσουν τί πρέπει να προσέχουν ως πεζοί
Να εντοπίσουν τα σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής ώστε να κινούνται με ασφάλεια ως επιβάτες είτε στο αυτοκίνητο, είτε στα ΜΜΜ
Να μάθουν τα σήματα που καθορίζουν τους κατάλληλους χώρους στάσης / στάθμευσης.
Διαμορφωμένο με πλατείες, δρόμους, νησίδες, ποδηλατοδρόμους, αμφιθέατρο, φωτεινή σηματοδότηση και σήμανση, το πάρκο λειτουργεί ουσιαστικά ως χώρος καλλιέργειας της οδικής συμπεριφοράς.
Ειδικότερα, αφού υλοποιήθηκαν και φέτος έγκαιρα οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης και ευπρεπισμού, ο χώρος είναι και πάλι έως τις 09 Ιουνίου, προσβάσιμος στους 2000 περίπου μαθητές - μαθήτριες δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων του νομού, που σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί, θα τον επισκεφθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Πιερίας και πιο συγκεκριμένα, την υπεύθυνη του γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων Μαργαρίτα Αμανατίδου.
Προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησαν σήμερα στο πάρκο, οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου της Βρίας. Τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους, υποδέχτηκαν ο αρμόδιος αντιδήμαρχος (Περιβάλλοντος και Πρασίνου) Κώστας Τσιουκάνης και οι υπεύθυνες, για τη λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής (εργαζόμενες στη Δημοτική Αστυνομία), Χαρίκλεια Σταμπουλίδου και Δήμητρα Παπαζήση.
Οι μαθητές περιηγήθηκαν στο πάρκο, ενημερώθηκαν για τα σήματα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών, των δικυκλιστών, οδηγών αυτοκινήτων και επιβατών. Στον επίλογο της επίσκεψής τους οδήγησαν με ενθουσιασμό τα ειδικά ηλεκτρικά εκπαιδευτικά αυτοκίνητα.
«Η λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς οι αυριανοί οδηγοί – σημερινοί μαθητές, εκπαιδεύονται προκειμένου να τηρούν την σήμανση και να σέβονται τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Ευχαριστώ για την άρτια συνεργασία, τη Δημοτική Αστυνομία, την Αντιδημαρχία Καθαριότητας» τόνισε σε δήλωσή του ο κος Τσιουκάνης, ο οποίος, όπως επισήμανε: «Και η λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής αποτελεί επένδυση στην παιδεία και στον πολιτισμό, η οποία, όπως σημειώνει ο Δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης και όπως αποδεικνύουμε καθημερινά, συνιστά για τον Δήμο μας διαχρονικά, πρώτη προτεραιότητα».
Αξίζει να σημειωθεί, ότι, η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία επιβραβεύεται αλλά και πιστοποιείται μέσα από το Δίπλωμα Κυκλοφοριακής Αγωγής που δίδεται σε κάθε ένα μαθητή, με την αποχώρηση του από το Π.Κ.Α, ενώ η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής στάδια:
1. Γενική παρουσίαση κανόνων κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας (θεωρία και προβολή εικόνων)
2. Παρουσίαση του Π.Κ.Α. (οι μαθητές περιηγούνται στο πάρκο συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτή με σκοπό να εξοικειωθούν με το περιβάλλον)
3. Εκπαίδευση στην ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων και πρακτική εξάσκηση στο Π.Κ.Α. (οι μαθητές καλούνται να εκτελέσουν σε στοίχο, προκαθορισμένες διαδρομές είτε ως πεζοί, είτε ως οδηγοί οχημάτων) ανάλογα με την ηλικία
4. Αξιολόγηση. Πραγματοποιείται αξιολόγηση του μαθησιακού αποτελέσματος τόσο σε πρακτικό επίπεδο όσο και στο επίπεδο της θεωρητικής γνώσης».
Τέλος, οι μαθησιακοί στόχοι του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος και σχεδιασμού, μεταξύ άλλων, αποσκοπούν στα εξής:
Να διαπιστώσουν οι μαθητές το ρόλο και την αναγκαιότητα του ΚΟΚ
Να γνωρίσουν κάποια από τα βασικά σήματα που καθορίζουν την κυκλοφορία
Να διερευνήσουν πως λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες ως ρυθμιστές της κυκλοφορίας
Να κατανοήσουν σε τί χρησιμεύει η διάβαση πεζών και πώς πρέπει να διασχίζουν το δρόμο
Να γνωρίσουν ορισμένες βασικές διατάξεις του ΚΟΚ
Να διαπιστώσουν τί πρέπει να προσέχουν ως πεζοί
Να εντοπίσουν τα σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής ώστε να κινούνται με ασφάλεια ως επιβάτες είτε στο αυτοκίνητο, είτε στα ΜΜΜ
Να μάθουν τα σήματα που καθορίζουν τους κατάλληλους χώρους στάσης / στάθμευσης.