Πρόγραμμα του Σ.Σ.Ν. Πιερίας «Η φύση διδάσκει και ‘θεραπεύει’»
Υλοποιήθηκε με επιτυχία κατά τους μήνες Απρίλιο-Μάιο το δίωρο βιωματικό πρόγραμμα του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Πιερίας με τίτλο «Η φύση διδάσκει και ‘θεραπεύει’: βιωματικό εργαστήριο για την αποδοχή της διαφορετικότητας».
Εφαρμόστηκε σε έντεκα τμήματα μαθητών/τριών Α’ τάξης Γυμνασίων, σε 270 περίπου μαθητές/τριες. Συμμετείχαν, εντάσσοντας τη δράση στα πλαίσια της Θεματικής Εβδομάδας, το 3ο Γυμνάσιο Κατερίνης, το 1ο Γυμνάσιο Κατερίνης, το Γυμνάσιο Περίστασης και το Γυμνάσιο Κορινού.
Άλλωστε, το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τον Υπεύθυνο του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων και υλοποιήθηκε, αφού αξιολογήθηκε για την παιδαγωγική καταλληλότητα και επιστημονική εγκυρότητα, έλαβε την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και εντάχθηκε στο Φάκελο Εκπαιδευτικού Υλικού της Θεματικής Εβδομάδας 2016-17 «Σώμα και Ταυτότητα» στην Ενότητα «Πρόληψη Εθισμού και Εξαρτήσεων-Προστατευτικοί παράγοντες ενάντια στον εθισμό».
Οι βιωματικές δραστηριότητες, με την παιδαγωγική αξιοποίηση οικόσιτων ζώων, συνέβαλαν στην πράξη, ώστε όλοι οι μαθητές/τριες να συμμετάσχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, ακυρώνοντας, έστω για λίγο, κάθε διάθεση απόσυρσης, λόγω οποιασδήποτε διαφορετικότητας στις τάξεις τους. Απόσυρσης και περιθωριοποίησης που μπορεί να αποτελέσει αίτιο εξαρτήσεων στην εφηβεία, αλλά και στην υπόλοιπη ζωή.
Οι σχολικές μονάδες σχολίασαν πολύ θετικά τις παρεμβάσεις, τόσο διά ζώσης όσο και σε δημοσιεύσεις τους (1ο Γυμνάσιο: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1942226792689300&id=1671743369737645 ), (Γυμνάσιο Περίστασης: https://pierikialithia.blogspot.gr/2017/05/blog-post_649.html ) .
Άλλωστε, η παιδαγωγική και συμβουλευτική αξία των ζώων αρχίζει να αναγνωρίζεται τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΕΩΝ (Σ.Σ.Ν.)
Υλοποιήθηκε με επιτυχία κατά τους μήνες Απρίλιο-Μάιο το δίωρο βιωματικό πρόγραμμα του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Πιερίας με τίτλο «Η φύση διδάσκει και ‘θεραπεύει’: βιωματικό εργαστήριο για την αποδοχή της διαφορετικότητας».
Εφαρμόστηκε σε έντεκα τμήματα μαθητών/τριών Α’ τάξης Γυμνασίων, σε 270 περίπου μαθητές/τριες. Συμμετείχαν, εντάσσοντας τη δράση στα πλαίσια της Θεματικής Εβδομάδας, το 3ο Γυμνάσιο Κατερίνης, το 1ο Γυμνάσιο Κατερίνης, το Γυμνάσιο Περίστασης και το Γυμνάσιο Κορινού.
Άλλωστε, το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τον Υπεύθυνο του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων και υλοποιήθηκε, αφού αξιολογήθηκε για την παιδαγωγική καταλληλότητα και επιστημονική εγκυρότητα, έλαβε την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και εντάχθηκε στο Φάκελο Εκπαιδευτικού Υλικού της Θεματικής Εβδομάδας 2016-17 «Σώμα και Ταυτότητα» στην Ενότητα «Πρόληψη Εθισμού και Εξαρτήσεων-Προστατευτικοί παράγοντες ενάντια στον εθισμό».
Οι βιωματικές δραστηριότητες, με την παιδαγωγική αξιοποίηση οικόσιτων ζώων, συνέβαλαν στην πράξη, ώστε όλοι οι μαθητές/τριες να συμμετάσχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, ακυρώνοντας, έστω για λίγο, κάθε διάθεση απόσυρσης, λόγω οποιασδήποτε διαφορετικότητας στις τάξεις τους. Απόσυρσης και περιθωριοποίησης που μπορεί να αποτελέσει αίτιο εξαρτήσεων στην εφηβεία, αλλά και στην υπόλοιπη ζωή.
Οι σχολικές μονάδες σχολίασαν πολύ θετικά τις παρεμβάσεις, τόσο διά ζώσης όσο και σε δημοσιεύσεις τους (1ο Γυμνάσιο: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1942226792689300&id=1671743369737645 ), (Γυμνάσιο Περίστασης: https://pierikialithia.blogspot.gr/2017/05/blog-post_649.html ) .
Άλλωστε, η παιδαγωγική και συμβουλευτική αξία των ζώων αρχίζει να αναγνωρίζεται τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΕΩΝ (Σ.Σ.Ν.)