Ας δούμε κάποιους λόγους για τους οποίους είναι πολύ δύσκολο έως απίθανο (και δεν πρέπει) να ανοίξουν ξανά τα Δημοτικά Σχολεία για αυτό το σχολικό έτος.
1. Στα περισσότερα Δημοτικά Σχολεία δεν υπάρχουν ούτε καν οι στοιχειώδης κανόνες υγιεινής. Σε σχολεία 200-300 παιδιών αναλογεί μία καθαρίστρια που θα πρέπει εκτός από τις βασικά της καθήκοντα (καθαριότητα, σκούπισμα αυλής κ.α.) να καθαρίζει σε κάθε διάλειμμα τις τουαλέτες, τα σκουπίδια και τα αποφάγια που αφήνουν τα παιδιά κ.α. Θα κάνει και απολύμανση; Πότε; Πόσες φορές;
2. Τα μικρά παιδιά δεν τηρούν ιδιαίτερα τους κανόνες υγιεινής. Και είναι λογικό, δεν είναι μαθημένα σε τέτοιες καταστάσεις. Βήχουν στα μούτρα άλλων παιδιών, βάζουν στο στόμα τους ξύστρες, σβήστρες μολύβια τόσο δικά τους όσο άλλων παιδιών. Χρησιμοποιούν πράγματα συμμαθητών τους, πολλές φορές τα παίρνουν και καταλάθος στο σπίτι τους. Στα διαλείμματα τι θα γίνει; Θα έχουν δύο μέτρα απόσταση το ένα από το άλλο; Ας σοβαρευτούμε; Μέσα στις τάξεις, που οι πιο πολλές είναι σαν κλουβιά και στοιβάζονται 20-25 παιδιά, τι προφυλάξεις μπορεί να παρθούν;
3. Μιλάμε για μικρά παιδιά που κάποιος θα πρέπει να πηγαίνει και να τα παίρνει από το σχολείο και αυτός ο κάποιος συνήθως είναι ο παππούς και η γιαγιά. Θα υποβάλουμε σε κινδύνους αυτούς τους ανθρώπους, όταν μάλιστα λέμε ότι είναι οι λεγόμενες ευπαθείς κατηγορίες; Χώρια που κατά την προσέλευση αλλά και την αποχώρηση των μαθητών επικρατεί συνωστισμός στις εισόδους των σχολείων.
Οι παραπάνω λόγοι είναι πιστεύουμε πάρα πολύ σημαντικοί ώστε την φετινή σχολική χρονιά είναι κάτι παραπάνω από απίθανο, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία να ανοίξουν ξανά…
* Δεν υπάρχει καμία ιδιαίτερη αναγκαιότητα - εκτός από την Γ΄ Λυκείου - να ανοίξουν φέτος τα σχολεία, (Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια). Το λίγο χρονικό διάστημα που θα λειτουργήσουν (μερικές εβδομάδες), δεν θα προσφέρουν κάτι στα παιδιά. Η χρόνια ότι και να γίνει, έχει ολοκληρωθεί. Ίσα ίσα που θα εκτεθούν τα παιδιά σε αχρείαστους κινδύνους. Είναι κρίμα όλη η καλή προσπάθεια που έχει γίνει από την αρχή με το κλείσιμο των σχολείων να πάει στράφι. Το καλύτερο είναι να ενισχυθεί περισσότερο η διδασκαλία εξ αποστάσεως και θα μπορούσαν τα σχολεία να ανοίξουν νωρίτερα την επόμενη σχολική χρονιά.
1. Στα περισσότερα Δημοτικά Σχολεία δεν υπάρχουν ούτε καν οι στοιχειώδης κανόνες υγιεινής. Σε σχολεία 200-300 παιδιών αναλογεί μία καθαρίστρια που θα πρέπει εκτός από τις βασικά της καθήκοντα (καθαριότητα, σκούπισμα αυλής κ.α.) να καθαρίζει σε κάθε διάλειμμα τις τουαλέτες, τα σκουπίδια και τα αποφάγια που αφήνουν τα παιδιά κ.α. Θα κάνει και απολύμανση; Πότε; Πόσες φορές;
2. Τα μικρά παιδιά δεν τηρούν ιδιαίτερα τους κανόνες υγιεινής. Και είναι λογικό, δεν είναι μαθημένα σε τέτοιες καταστάσεις. Βήχουν στα μούτρα άλλων παιδιών, βάζουν στο στόμα τους ξύστρες, σβήστρες μολύβια τόσο δικά τους όσο άλλων παιδιών. Χρησιμοποιούν πράγματα συμμαθητών τους, πολλές φορές τα παίρνουν και καταλάθος στο σπίτι τους. Στα διαλείμματα τι θα γίνει; Θα έχουν δύο μέτρα απόσταση το ένα από το άλλο; Ας σοβαρευτούμε; Μέσα στις τάξεις, που οι πιο πολλές είναι σαν κλουβιά και στοιβάζονται 20-25 παιδιά, τι προφυλάξεις μπορεί να παρθούν;
3. Μιλάμε για μικρά παιδιά που κάποιος θα πρέπει να πηγαίνει και να τα παίρνει από το σχολείο και αυτός ο κάποιος συνήθως είναι ο παππούς και η γιαγιά. Θα υποβάλουμε σε κινδύνους αυτούς τους ανθρώπους, όταν μάλιστα λέμε ότι είναι οι λεγόμενες ευπαθείς κατηγορίες; Χώρια που κατά την προσέλευση αλλά και την αποχώρηση των μαθητών επικρατεί συνωστισμός στις εισόδους των σχολείων.
Οι παραπάνω λόγοι είναι πιστεύουμε πάρα πολύ σημαντικοί ώστε την φετινή σχολική χρονιά είναι κάτι παραπάνω από απίθανο, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία να ανοίξουν ξανά…
* Δεν υπάρχει καμία ιδιαίτερη αναγκαιότητα - εκτός από την Γ΄ Λυκείου - να ανοίξουν φέτος τα σχολεία, (Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια). Το λίγο χρονικό διάστημα που θα λειτουργήσουν (μερικές εβδομάδες), δεν θα προσφέρουν κάτι στα παιδιά. Η χρόνια ότι και να γίνει, έχει ολοκληρωθεί. Ίσα ίσα που θα εκτεθούν τα παιδιά σε αχρείαστους κινδύνους. Είναι κρίμα όλη η καλή προσπάθεια που έχει γίνει από την αρχή με το κλείσιμο των σχολείων να πάει στράφι. Το καλύτερο είναι να ενισχυθεί περισσότερο η διδασκαλία εξ αποστάσεως και θα μπορούσαν τα σχολεία να ανοίξουν νωρίτερα την επόμενη σχολική χρονιά.