Εντυπωσιακή είναι η αύξηση της κυκλοφορίας των ποδηλάτων! Θέλει όμως πολύ προσοχή από όλους. Οι ΕΛ.Π.ΠΙ ήταν από τις πρώτες εθελοντικές ομάδες...
που όχι απλά εφάρμοσαν τον Κ.Ο.Κ. αλλά θεσπίσανε ακόμα μία σειρά από «δρακόντεια» μέτρα ασφάλειας για όσους ποδηλάτες θέλανε να ακολουθήσουν την ομάδα. Μετά από δεκάδες χιλιόμετρα και περισσότερο από 25 χρόνια φάνηκε το αποτέλεσμα.
Μιλάμε πάντα, φυσικά για ποδηλασία αναψυχής, τουρισμού στα όρια του ερασιτεχνικού αθλητισμού: ο μέσος όρος τον χιλιομέτρων που διανύει κάθε ΕΛ.Π.ΠΙ. είναι περίπου στα 5000 χλμ/χρόνο. Το κόστος δεν είναι μεγάλο για ένα μέσο ποδήλατο που συντηρείται κανονικά από τον ιδιοκτήτη του και είναι ανάλογο με τις δυνατότητες και τις ικανότητες κάθε ποδηλάτη. Στο θέμα της Ασφάλειας η εφαρμογή του Κ.Ο.Κ. δεν κοστίζει σχεδόν τίποτα: ένα καλοσυντηρημένο ποδήλατο, με ένα απλό κουδουνάκι με τα πιο απλά φώτα δεν είναι ακριβό. Η αγορά του κατάλληλου ποδηλάτου για κάποιον που δεν έχει σχέση με την ποδηλασία είναι το δυσκολότερο και το ακριβότερο θέμα. Η αγορά ενός αγωνιστικού ποδηλάτου δρόμου αξίας πολλών χιλιάδων ευρώ για να πηγαίνουμε σούπερ μάρκετ ή αγορά ενός φθηνού ποδηλάτου 100-150 ευρώ για να ανακαλύψουμε χαμένα μονοπάτια στα Πιέρια Όρη είναι το ίδιο επικίνδυνα και άβολα θα λέγαμε.
Το κράνος για την ελληνική νομοθεσία δεν είναι υποχρεωτικό για το ποδήλατο! Για τους ΕΛ.Π.ΠΙ. ΕΝΑΙ! Η κίνηση ποδηλάτων απαγορεύεται ένας δίπλα στον άλλον, αλλά τι γίνεται όταν βγαίνουμε 10-20 ποδηλάτες ένας πίσω από τον άλλον κάνοντας μια «ουρά» εκατοντάδων μέτρων? Ο πυρήνας της βασικής ομάδας των ΕΛ.Π.ΠΙ. είναι επαγγελματίες οδηγοί (σε ταξί, φορτηγά, λεωφορεία) και μετά από πολλές συζητήσεις καταλήξαμε ότι το «σπάσιμο» σε μικρές ομάδες ανά 3-5 ποδηλάτες (για να μπορεί να περάσει αυτοκίνητο) είναι η λύση. Η αποφυγή δρόμων με πολύ και συχνή κυκλοφορία είναι ένας βασικός παράγοντας ασφάλειας. Πιστέψτε μας δεν χάνετε τίποτα εάν κάνετε καλοκαιρινές αναβάσεις στα Πιέρια και χειμερινές στα παράλια του νομού. Υπάρχουν δεκάδες παράδρομοι πανέμορφοι, χωμάτινοι ή με χαλίκι που ενώνουν τους επαρχιακούς ασφαλτόδρομους, προτιμήστε τους! Γνωρίζοντας πολύ καλά αυτούς τους δρόμους σπάνια θα δείτε τους ΕΛ.Π.ΠΙ να κινούνται σε πολυσύχναστους δρόμους… η υγεία–φυσική κατάσταση, η εκπαίδευση όσων θέλουν να μάθουν να οδηγούν ποδήλατο είναι άλλοι βασικοί λόγοι για ασφαλή ποδηλασία…
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΛΩΡΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΛ.Π.ΠΙ. -ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΔΙΑΣΩΣΤΗΣ /MOUNTAIN BIKE LEADER
που όχι απλά εφάρμοσαν τον Κ.Ο.Κ. αλλά θεσπίσανε ακόμα μία σειρά από «δρακόντεια» μέτρα ασφάλειας για όσους ποδηλάτες θέλανε να ακολουθήσουν την ομάδα. Μετά από δεκάδες χιλιόμετρα και περισσότερο από 25 χρόνια φάνηκε το αποτέλεσμα.
Μιλάμε πάντα, φυσικά για ποδηλασία αναψυχής, τουρισμού στα όρια του ερασιτεχνικού αθλητισμού: ο μέσος όρος τον χιλιομέτρων που διανύει κάθε ΕΛ.Π.ΠΙ. είναι περίπου στα 5000 χλμ/χρόνο. Το κόστος δεν είναι μεγάλο για ένα μέσο ποδήλατο που συντηρείται κανονικά από τον ιδιοκτήτη του και είναι ανάλογο με τις δυνατότητες και τις ικανότητες κάθε ποδηλάτη. Στο θέμα της Ασφάλειας η εφαρμογή του Κ.Ο.Κ. δεν κοστίζει σχεδόν τίποτα: ένα καλοσυντηρημένο ποδήλατο, με ένα απλό κουδουνάκι με τα πιο απλά φώτα δεν είναι ακριβό. Η αγορά του κατάλληλου ποδηλάτου για κάποιον που δεν έχει σχέση με την ποδηλασία είναι το δυσκολότερο και το ακριβότερο θέμα. Η αγορά ενός αγωνιστικού ποδηλάτου δρόμου αξίας πολλών χιλιάδων ευρώ για να πηγαίνουμε σούπερ μάρκετ ή αγορά ενός φθηνού ποδηλάτου 100-150 ευρώ για να ανακαλύψουμε χαμένα μονοπάτια στα Πιέρια Όρη είναι το ίδιο επικίνδυνα και άβολα θα λέγαμε.
Το κράνος για την ελληνική νομοθεσία δεν είναι υποχρεωτικό για το ποδήλατο! Για τους ΕΛ.Π.ΠΙ. ΕΝΑΙ! Η κίνηση ποδηλάτων απαγορεύεται ένας δίπλα στον άλλον, αλλά τι γίνεται όταν βγαίνουμε 10-20 ποδηλάτες ένας πίσω από τον άλλον κάνοντας μια «ουρά» εκατοντάδων μέτρων? Ο πυρήνας της βασικής ομάδας των ΕΛ.Π.ΠΙ. είναι επαγγελματίες οδηγοί (σε ταξί, φορτηγά, λεωφορεία) και μετά από πολλές συζητήσεις καταλήξαμε ότι το «σπάσιμο» σε μικρές ομάδες ανά 3-5 ποδηλάτες (για να μπορεί να περάσει αυτοκίνητο) είναι η λύση. Η αποφυγή δρόμων με πολύ και συχνή κυκλοφορία είναι ένας βασικός παράγοντας ασφάλειας. Πιστέψτε μας δεν χάνετε τίποτα εάν κάνετε καλοκαιρινές αναβάσεις στα Πιέρια και χειμερινές στα παράλια του νομού. Υπάρχουν δεκάδες παράδρομοι πανέμορφοι, χωμάτινοι ή με χαλίκι που ενώνουν τους επαρχιακούς ασφαλτόδρομους, προτιμήστε τους! Γνωρίζοντας πολύ καλά αυτούς τους δρόμους σπάνια θα δείτε τους ΕΛ.Π.ΠΙ να κινούνται σε πολυσύχναστους δρόμους… η υγεία–φυσική κατάσταση, η εκπαίδευση όσων θέλουν να μάθουν να οδηγούν ποδήλατο είναι άλλοι βασικοί λόγοι για ασφαλή ποδηλασία…
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΛΩΡΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΛ.Π.ΠΙ. -ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΔΙΑΣΩΣΤΗΣ /MOUNTAIN BIKE LEADER