Από το «όνειρο» του κάθε Υπουργού Παιδείας να βάλει την υπογραφή του σε ένα νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία, δεν ξεφεύγει φυσικά και η τωρινή ηγεσία του υπουργείου και η υπουργός κ. Κεραμέως. Κάθε πολιτικό κόμμα ή κάθε νέος-νέα υπουργός Παιδείας το πρώτο που θα κάνει είναι να αλλάξει το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Δεν θα κοιτάξει πρώτα να ενισχύσει βασικές δομές της Εκπαίδευσης, όπως κτιριακά προβλήματα, υλικοτεχνικές ελλείψεις, προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού κ.α., αλλά θα αλλάξει τον τρόπο που γίνονται οι Πανελλαδικές!
Έτσι λοιπόν, με σχολεία κλειστά και χωρίς να γνωρίζουμε πότε και αν θα ανοίξουν, με μαθητές και μαθήτριες να «λιώνουν» μπροστά στις οθόνες των υπολογιστών, λάπτοπ, τάμπλετ, κινητών, (φθάσαμε Χριστούγεννα και καλά θα ήταν να γνωρίζαμε πόσα τάμπλετ τελικά δόθηκαν στα παιδιά...), το Υπ. Παιδείας αποφασίζει να... πειραματιστεί πάνω στο μέλλον των παιδιών μας. Και ΠΑΝΤΑ δεν ρωτάνε ΠΟΤΕ τα παιδιά!
Οι αλλαγές (αν θα γίνουν), έχουν να κάνουν κυρίως με τον τρόπο δήλωσης των σχολών στο μηχανογραφικό, αλλά και τις βάσεις που θα έχει κάθε σχολή και θα έχουν επίπτωση στους μαθητές-τριες της φετινής Γ΄ Λυκείου.
Όπως πάντα σε ένα νέο νομοσχέδιο (τροπολογία, εγκύκλιο, κ.α), τις αλλαγές θα συνοδεύουν μεγαλόστομες δηλώσεις και φανταχτερές έννοιες όπως, αναβάθμιση, θωράκιση, ενθάρρυνση, ενίσχυση ακαδημαϊκών προϋποθέσεων κ.α.
Η ουσία όμως δεν αλλάζει και είναι η βεβαιότητα ότι στην Ελλάδα κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος με τι σύστημα θα δώσει Πανελλαδικές Εξετάσεις, ακόμα και λίγους μήνες νωρίτερα...
* Φωτογραφία από Hatice EROL από το Pixabay