Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από τη Δευτέρα 23 ως την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023 στο σχολείο Haeldagerskolen στο Vejle της Δανίας. Οι Δανοί οικοδεσπότες, την πρώτη ημερα, καλωσόρισαν τους συμμετέχοντες στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα από τις χώρες της Ελλάδας, της Αυστρίας και του Βελγίου και τους ξενάγησαν στους χώρους του σχολείου τους. Στη συνέχεια, έγινε η παρουσίαση όλων των σχολείων, καθώς και η παρουσίαση των δράσεων που πραγματοποίησε κάθε ομάδα για να εφαρμόσει όσα είχαν αποφασιστεί στην προηγούμενη κινητικότητα στην Αυστρία. Κατόπιν, περιηγήθηκαν στους δρόμους της πόλης και περπάτησαν δίπλα στα περίφημα σκανδιναβικά φιόρδ, μια εμπειρία σίγουρα πρωτόγνωρη για όλους!
Η επόμενη ημέρα περιλάμβανε ένα μικρό ταξίδι στη γειτονική πόλη Aarhus, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Δανίας, την «Πόλη του Χαμόγελου», όπως ονομάζεται. Μια πόλη με έντονη την παρουσία της τέχνης και του πολιτισμού, καθώς ένα μεγάλο μέρος της αποτελεί την «Παλιά Πόλη», ένα ανοιχτό μουσείο που έχει παλιά σπίτια από όλη τη Δανία, τα οποία αναπαριστούν τον παλιότερο τρόπο ζωής της περιοχής- ανάμεσά τους κι ένα σπίτι όπου έζησε ο πασίγνωστος Δανός συγγραφέας Χανς Κρίστιαν Άντερσεν! Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν, βέβαια, η επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Aros, όπου είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν πίνακες , γλυπτά και installations από Δανούς και διεθνείς καλλιτέχνες.
Την τρίτη ημέρα, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας πήραν μια εικόνα από το μέλλον , καθώς είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν κουλουράκια με αλεύρι από αποξηραμένα σκουλήκια, την πρωτεΐνη του μέλλοντος. Προσπαθώντας να συμβάλουν με τη σειρά τους στην παραγωγή τροφών με το ελάχιστο δυνατόν αποτύπωμα άνθρακα στο περιβάλλον, οι μαθητές από όλα τα σχολεία συνεργάστηκαν , μετρώντας, πλάθοντας και ψήνοντας τα δικά τους κουλουράκια στις εγκαταστάσεις του σχολείου.
Την επόμενη ημέρα επισκέφτηκαν το Μουσείο Ενέργειας στο γειτονικό Viborg, όπου πειραματίστηκαν με την ενέργεια, έφτιαξαν τον δικό τους ανεμιστήρα, του οποίου τη λειτουργία και δοκίμασαν στη συνέχεια, και ξεναγήθηκαν στο Μουσείο. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό ήταν το θέαμα με την παραγωγή ηλεκτρικών σπινθήρων ,που, πραγματικά «μαγνήτισε» τα βλέμματα όλων.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση όλων των εργασιών, με την επίδοση των βεβαιώσεων συμμετοχής και τη λήψη αναμνηστικών φωτογραφιών. Τέλος, διοργανώθηκε μια αποχαιρετιστήρια γιορτή, με εδέσματα από την κουζίνα της Δανίας, ενώ οι μαθητές μας χόρεψαν ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, παρασέρνοντας και τους νέους φίλους τους από τις άλλες χώρες να τους ακολουθήσουν.
Η τελευταία ημέρα ήταν αφιερωμένη σε μια μικρή περιήγηση στην πρωτεύουσα της Δανίας, Κοπεγχάγη, ενώ το επόμενο ραντεβού, που θα σημάνει και το τέλος του προγράμματος, δόθηκε για την Αθήνα τον ερχόμενο Απρίλιο.
Οι καθηγητές και οι μαθητές γνώρισαν νέους ανθρώπους , ανθρώπους από ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα, διαφορετικό σχολικό και πολιτιστικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα, εξάσκησαν τις δεξιότητές τους σε μια ξένη γλώσσα, καθώς όλη η επικοινωνία γινόταν στα Αγγλικά.
Ευχαριστούμε όλους όσοι βοήθησαν στην πραγματοποίηση της κινητικότητας : τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Καθηγητών του σχολείου, που πάντα στηρίζουν και βοηθούν στην υλοποίηση των προγραμμάτων, τους γονείς που μας εμπιστεύονται και συνεργάζονται μαζί μας, το Γραφείο Προγραμμάτων της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Πιερίας για τη συνεχή υποστήριξη και, βέβαια, τους μαθητές μας που ήταν άψογοι κάθε στιγμή.
Η παιδαγωγική ομάδα
Η επόμενη ημέρα περιλάμβανε ένα μικρό ταξίδι στη γειτονική πόλη Aarhus, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Δανίας, την «Πόλη του Χαμόγελου», όπως ονομάζεται. Μια πόλη με έντονη την παρουσία της τέχνης και του πολιτισμού, καθώς ένα μεγάλο μέρος της αποτελεί την «Παλιά Πόλη», ένα ανοιχτό μουσείο που έχει παλιά σπίτια από όλη τη Δανία, τα οποία αναπαριστούν τον παλιότερο τρόπο ζωής της περιοχής- ανάμεσά τους κι ένα σπίτι όπου έζησε ο πασίγνωστος Δανός συγγραφέας Χανς Κρίστιαν Άντερσεν! Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν, βέβαια, η επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Aros, όπου είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν πίνακες , γλυπτά και installations από Δανούς και διεθνείς καλλιτέχνες.
Την τρίτη ημέρα, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας πήραν μια εικόνα από το μέλλον , καθώς είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν κουλουράκια με αλεύρι από αποξηραμένα σκουλήκια, την πρωτεΐνη του μέλλοντος. Προσπαθώντας να συμβάλουν με τη σειρά τους στην παραγωγή τροφών με το ελάχιστο δυνατόν αποτύπωμα άνθρακα στο περιβάλλον, οι μαθητές από όλα τα σχολεία συνεργάστηκαν , μετρώντας, πλάθοντας και ψήνοντας τα δικά τους κουλουράκια στις εγκαταστάσεις του σχολείου.
Την επόμενη ημέρα επισκέφτηκαν το Μουσείο Ενέργειας στο γειτονικό Viborg, όπου πειραματίστηκαν με την ενέργεια, έφτιαξαν τον δικό τους ανεμιστήρα, του οποίου τη λειτουργία και δοκίμασαν στη συνέχεια, και ξεναγήθηκαν στο Μουσείο. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό ήταν το θέαμα με την παραγωγή ηλεκτρικών σπινθήρων ,που, πραγματικά «μαγνήτισε» τα βλέμματα όλων.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση όλων των εργασιών, με την επίδοση των βεβαιώσεων συμμετοχής και τη λήψη αναμνηστικών φωτογραφιών. Τέλος, διοργανώθηκε μια αποχαιρετιστήρια γιορτή, με εδέσματα από την κουζίνα της Δανίας, ενώ οι μαθητές μας χόρεψαν ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, παρασέρνοντας και τους νέους φίλους τους από τις άλλες χώρες να τους ακολουθήσουν.
Η τελευταία ημέρα ήταν αφιερωμένη σε μια μικρή περιήγηση στην πρωτεύουσα της Δανίας, Κοπεγχάγη, ενώ το επόμενο ραντεβού, που θα σημάνει και το τέλος του προγράμματος, δόθηκε για την Αθήνα τον ερχόμενο Απρίλιο.
Οι καθηγητές και οι μαθητές γνώρισαν νέους ανθρώπους , ανθρώπους από ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα, διαφορετικό σχολικό και πολιτιστικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα, εξάσκησαν τις δεξιότητές τους σε μια ξένη γλώσσα, καθώς όλη η επικοινωνία γινόταν στα Αγγλικά.
Ευχαριστούμε όλους όσοι βοήθησαν στην πραγματοποίηση της κινητικότητας : τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Καθηγητών του σχολείου, που πάντα στηρίζουν και βοηθούν στην υλοποίηση των προγραμμάτων, τους γονείς που μας εμπιστεύονται και συνεργάζονται μαζί μας, το Γραφείο Προγραμμάτων της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Πιερίας για τη συνεχή υποστήριξη και, βέβαια, τους μαθητές μας που ήταν άψογοι κάθε στιγμή.
Η παιδαγωγική ομάδα