«Δηλαδή, για τον συντάκτη του νομοσχεδίου, η σημασία πέντε (5) παιδιών, που λαμβάνουν δεκαπέντε (15) μόρια εξισώνεται με ένα (1) μήνα προϋπηρεσίας! Και, φυσικά, δεν υπάρχει καμμία πρόβλεψη για τις πολύτεκνες οικογένειες.
Με τέτοιες νομοθετικές λογικές, είναι μάλλον αναμενόμενη η συνεχιζόμενη δημογραφική κατάρρευση της χώρας!
Η ΑΣΠΕ έχει διαμαρτυρηθεί στα Υπουργεία Εργασίας και Κοιν. Ασφαλίσεων καθώς και Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, ζητώντας άμεσα βελτιώσεις. Επίσης η ΑΣΠΕ συμμετείχε στη δημόσια διαβούλευση στο http://www.opengov.gr. Μπορείτε να δείτε το σχόλιο σε αυτή την διεύθυνση: http://www.opengov.gr/minlab/?p=6128&cpage=2#comment-11732
Ελπίζουμε να εισακουστεί η διαμαρτυρία μας και να έρθει στη Βουλή ένα ριζικά βελτιωμένο νομοσχέδιο με σαφή κατεύθυνση στήριξης της οικογένειας και των πολυτέκνων.»
Με τέτοιες νομοθετικές λογικές, είναι μάλλον αναμενόμενη η συνεχιζόμενη δημογραφική κατάρρευση της χώρας!
Η ΑΣΠΕ έχει διαμαρτυρηθεί στα Υπουργεία Εργασίας και Κοιν. Ασφαλίσεων καθώς και Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, ζητώντας άμεσα βελτιώσεις. Επίσης η ΑΣΠΕ συμμετείχε στη δημόσια διαβούλευση στο http://www.opengov.gr. Μπορείτε να δείτε το σχόλιο σε αυτή την διεύθυνση: http://www.opengov.gr/minlab/?p=6128&cpage=2#comment-11732
Ελπίζουμε να εισακουστεί η διαμαρτυρία μας και να έρθει στη Βουλή ένα ριζικά βελτιωμένο νομοσχέδιο με σαφή κατεύθυνση στήριξης της οικογένειας και των πολυτέκνων.»
➤ Το σχόλιο της ΑΣΠΕ στο opengov.gr:
Σε όλους τους διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ η πολιτείας εφαρμόζει τα προβλεπόμενα στο εδ. α΄της παρ. 1 του άρθρου 13, του ν. 4765 (ΦΕΚ Α 6) 15.1.2021 «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ» του Υπουργείου Εσωτερικών, που ορίζει ρητά ότι:
«Ποσοστό δέκα έξι τοις εκατό (16%) στο σύνολο των προκηρυσσόμενων θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά κλάδο και ειδικότητα καλύπτεται από πολύτεκνους και τέκνα πολυτέκνων. Για την περίπτωση αυτή εφαρμόζονται τα οριζόμενα στην παρ. 6 του ν. 3454/2006 (Α’ 75), σε συνδυασμό με την παρ. 9 του άρθρου 67 του ν. 4316/2014 (Α΄ 270)». Η εφαρμογή του υφιστάμενου νόμου έχει σημαντικό δημογραφικό αντίκτυπο με μηδενικό κόστος για το κράτος. Θεωρούμε ότι δεν υπάρχει κανείς λόγος για μην ακολουθείται η ίδια λογική με τις προσλήψεις του ΑΣΕΠ και στις προσλήψεις σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων, όπως π.χ. οι εκπαιδευτικοί της ΔΥΠΑ, θέμα το οποίο ετοιμάζει προς νομοθέτηση το εν λόγω νομοσχέδιο. Στο νομοσχέδιο αυτό δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους πολυτέκνους και τα τέκνα πολυτέκνων, ούτε καν ποσόστωση! Στο άρθρο 159 (Κριτήρια κατάταξης) προβλέπεται μια ιδιαιτέρως ασθενής μοριοδότηση στα κοινωνικά κριτήρια που βασίζεται στο πλήθος των ανήλικων τέκνων. Συγκεκριμένα, οι γονείς ανηλίκων τέκνων λαμβάνουν μόλις 3 μόρια για κάθε προστατευόμενο παιδί, ενώ, ένας (1) και μόνο μήνας εργασιακής εμπειρίας μοριοδοτείται με 15 μονάδες! Δηλαδή, ΔΕΝ λαμβάνεται υπόψη οι συνεισφορά των γονέων από πλευράς προσφοράς παιδιών, σε μία χώρα που αντιμετωπίζει δημογραφική κατάρρευση!
Σε όλους τους διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ η πολιτείας εφαρμόζει τα προβλεπόμενα στο εδ. α΄της παρ. 1 του άρθρου 13, του ν. 4765 (ΦΕΚ Α 6) 15.1.2021 «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ» του Υπουργείου Εσωτερικών, που ορίζει ρητά ότι:
«Ποσοστό δέκα έξι τοις εκατό (16%) στο σύνολο των προκηρυσσόμενων θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά κλάδο και ειδικότητα καλύπτεται από πολύτεκνους και τέκνα πολυτέκνων. Για την περίπτωση αυτή εφαρμόζονται τα οριζόμενα στην παρ. 6 του ν. 3454/2006 (Α’ 75), σε συνδυασμό με την παρ. 9 του άρθρου 67 του ν. 4316/2014 (Α΄ 270)». Η εφαρμογή του υφιστάμενου νόμου έχει σημαντικό δημογραφικό αντίκτυπο με μηδενικό κόστος για το κράτος. Θεωρούμε ότι δεν υπάρχει κανείς λόγος για μην ακολουθείται η ίδια λογική με τις προσλήψεις του ΑΣΕΠ και στις προσλήψεις σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων, όπως π.χ. οι εκπαιδευτικοί της ΔΥΠΑ, θέμα το οποίο ετοιμάζει προς νομοθέτηση το εν λόγω νομοσχέδιο. Στο νομοσχέδιο αυτό δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους πολυτέκνους και τα τέκνα πολυτέκνων, ούτε καν ποσόστωση! Στο άρθρο 159 (Κριτήρια κατάταξης) προβλέπεται μια ιδιαιτέρως ασθενής μοριοδότηση στα κοινωνικά κριτήρια που βασίζεται στο πλήθος των ανήλικων τέκνων. Συγκεκριμένα, οι γονείς ανηλίκων τέκνων λαμβάνουν μόλις 3 μόρια για κάθε προστατευόμενο παιδί, ενώ, ένας (1) και μόνο μήνας εργασιακής εμπειρίας μοριοδοτείται με 15 μονάδες! Δηλαδή, ΔΕΝ λαμβάνεται υπόψη οι συνεισφορά των γονέων από πλευράς προσφοράς παιδιών, σε μία χώρα που αντιμετωπίζει δημογραφική κατάρρευση!
Κύριοι Υπουργοί, παρά τις διαβεβαιώσεις της Κυβέρνησης ότι «κανείς δεν μένει πίσω», οι πολύτεκνες οικογένειες, οι 210.000 οικογένειες – εγγεγραμμένα μέλη μας έχουν όντως «μείνει πίσω», παρά τη συνεχιζόμενη προσφορά τους στην εκπαίδευση, στην κοινωνία και στην οικονομία, τροφοδοτώντας την Ελλάδα με το πιο πολύτιμο κεφάλαιο που είναι το ανθρώπινο δυναμικό της. Ζητούμε πρόταξη των πολυτέκνων στις προσλήψεις εκπαιδευτικών της ΔΥΠΑ ή τουλάχιστον εφαρμογή της διάταξης για ειδική κατηγορία 16% πολυτέκνων όπως ισχύει στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ σε όλο τον Δημόσιο τομέα. Η υιοθέτηση του αιτήματός μας θα αποδείξει την πολιτική σας βούληση στον καθόλα ευαίσθητο τομέα των πολύτεκνων οικογενειών, που εκ των άλλων νομικών και κοινωνικών επιχειρημάτων, αξίζουν της ειδικής φροντίδας χωρίς να πλήττεται η ισότητα των Ελλήνων πολιτών, όπως κατ’ επανάληψη έχει νομολογήσει το ΣτΕ.