Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

Μ. Φωτόπουλος: «Να συνεχιστεί η λειτουργία των ΚΔΒΜ»


 Ο Δήμος Δέλτα στηρίζει τη συνέχιση του σπουδαίου έργου του Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, καθώς και τα αιτήματα των στελεχών που υποστήριξαν και προώθησαν το θεσμό από την έναρξη λειτουργίας του μέχρι σήμερα. Ο Δήμαρχος, Μίμης Φωτόπουλος, με επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκο Φίλη, σημειώνει πως μια διακοπή σε αυτή τη φάση του έργου, θα οδηγήσει σε δυσλειτουργίες και θα υπονομεύσει το θεσμό της Διά Βίου Μάθησης. 

Τα Κ.Δ.Β.Μ. των Δήμων, που λειτουργούν εδώ και τρία χρόνια, και τα υλοποιούμενα από αυτά δωρεάν προγράμματα που προσφέρονται στους ενήλικες, παράγουν πολλαπλά οφέλη οικονομικού και κοινωνικού χαρακτήρα, καταρχήν με τη διασφάλιση θέσεων εργασίας εκατοντάδων στελεχών (περίπου 500 στελέχη – συμβασιούχοι έργου πανελλαδικά), χιλιάδων εκπαιδευτών ωρομίσθιας απασχόλησης και με την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μέσω της αγοράς όλων των αναγκαίων υλικών για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου.
          Ακόμη, τα ΚΔΒΜ προσφέρουν σε χιλιάδες πολίτες τη δυνατότητα αναβάθμισης και επικαιροποίησης των προσόντων τους, ώστε να προσαρμοστούν στις σύγχρονες απαιτήσεις της οικονομίας της κοινωνίας και να αυξήσουν τις δυνατότητες απασχόλησης τους. Σημαντική, επίσης, είναι η συμβολή των ΚΔΒΜ στην αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, ιδιαίτερα ευαίσθητων κατηγοριών του πληθυσμού, όπως ηλικιωμένοι, γυναίκες, πολίτες χαμηλών προσόντων, άνεργοι, και μετανάστες.

          Σημειώνεται ότι η τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδος 2015-2016 ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση, ενώ το έργο των ΚΔΒΜ λήγει στις 31/7/2016 για τις περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και νησιών Νοτίου Αιγαίου και στις 29/2/2016 για τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μειωμένο αριθμό των τμημάτων μάθησης, παρά την εντυπωσιακή αύξηση του αριθμού αιτήσεων συμμετοχής στα προγράμματα. Ακόμη, η καθυστέρηση στο σχεδιασμό της νέας φάσης του έργου καθιστά βέβαιη την αναστολή λειτουργίας των ΚΔΒΜ για πολλούς μήνες και δημιουργεί εύλογους φόβους για το μέλλον τους.