Ακριβά προ φόρων καύσιμα σημαίνει ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΑ ότι τα Ελληνικά διυλιστήρια κερδίζουν πολύ περισσότερο από τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά.
Η προσέγγιση αυτή δεν είναι μονοσήμαντη όπως στην αρχή φαίνεται, δηλαδή απλά κερδίζει ουσιαστικά το μονοπώλιο, αλλά έχει και απόνερα σημαντικότερα του προφανούς, διότι έχοντας οι όμιλοι μέσω των θυγατρικών τους πρόσβαση σε χονδρική (εταιρίες εμπορίας) , μεταφορά ( βυτιοφόρα, πλοία), εγκαταστάσεις μεταφόρτωσης, λιανική (πρατήρια) έχουν μεταφέρει το περιθώριο κέρδους των θυγατρικών τους στα διυλιστήρια που ουδείς γνωρίζει τι και πόσο αγοράζουν, τι και πόσο πουλάνε.
Βάσει των προηγουμένων έχουν το προβάδισμα να πουλάνε σε χαμηλές τιμές στα ιδιολειτουργούμενα πρατήρια τους νοθεύοντας τον ανταγωνισμό και εξαντλώντας τους οικογενειάρχες πρατηριούχους οι οποίοι εξαναγκάζονται σε κλείσιμο και στη καλύτερη περίπτωση πώληση του πρατηρίου τους σε εταιρία των ομίλων.
Τα στοιχεία είναι αμείλικτα διότι τα τελευταία 5 χρόνια έχουν βρεθεί οι θυγατρικές εταιρίες των ομίλων να κατέχουν περίπου το 40% της αγοράς.
Σήμερα ο οικογενειάρχης πρατηριούχος έχει ανταγωνιστή το προμηθευτή του ο οποίος είναι και παραγωγός έχει πρόσβαση σε κεφάλαια (δανεισμό) είναι και νομοθέτης. Αρα όταν λέμε ακριβά προ φόρων καύσιμα να μη φοβόμαστε να πούμε τη λέξη ακριβά διυλιστήρια, διότι τα περιθώρια των πρατηριούχων είναι τα μικρότερα στην Ευρώπη και δεν είναι αξιόπιστο δείγμα τα 5 νησιά που φαίνεται να έχουν υψηλές τιμές διότι αφενός μεν αποτελούν ένα μικρό ποσοστό στον όγκο πωλήσεων της χώρας αφετέρου πωλούν τα καύσιμα με τα περιθώρια κέρδους της Ευρώπης.
ΕΝ.ΒΕ.Θ Το σήριαλ συνεχίζεται -Συνεχίζουμε να λέμε αλήθειες.
Από το Γραφείο Τύπου