Του Νικόλαου Ντάμπου.
1. Οι δρόμοι πέρασαν σε ιδιώτες.
Όλοι μας ξέρουμε πως η εθνική οδός και η εγνατία πέρασαν σε ιδιώτες (πχ μπόμπολας). Το θέμα είναι άλλο. Όσο είχαν την διατήρηση των δρόμων το δημόσιο, είχαμε τόσα πολλά διόδια; Δεν νομίζω. Υπήρχε συντήρηση των δρόμων; Ναι υπήρχε.
Τώρα που πέρασαν σε ιδιώτες οι δρόμοι έχουμε τα εξής. Αύξηση των διοδίων και στις τιμές αλλά και παράπλευρα, μη συντήρηση των δρόμων, ακόμα και διώξεις πολιτών που δεν θέλουν να πληρώσουν τα διόδια.
Τα λεφτά όμως που πάνε; Μα φυσικά στον ιδιώτη. Άρα το κράτος χάνει έσοδα.
2. Πώληση αεροδρομίων στους ιδιώτες.
Εδώ η κυβέρνηση είχε την ιδέα να παραχωρήσει τα αεροδρόμια στους Γερμανούς, τα πήρανε. Και τι έγινε; Επειδή δεν ήταν συντηρημένα τα κτήρια, ζήτησαν και αποζημίωση για να φτιάξουν τις ζημιές! Και ο σκύλος χορτάτος, και η πίτα ολόκληρη. Και τελικά τι κάνανε; Αντί να φτιάξουν τους πίνακες που έβλεπες πότε αναχωρεί το αεροπλάνο και πότε γίνεται άφιξη, αυτοί βάλανε πίνακες σαν αυτούς που υπάρχουν στα σχολεία με τον μαρκαδόρο, όπου ο καθένας μας μπορεί να πάει να σβήσει κάτι, και να γράψει ότι το αεροπλάνο αναχωρεί πχ μία ώρα αργότερα, με αποτέλεσμα ο κόσμος να χάσει την πτήση.
3. Πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτες.
Εδώ τον ΟΣΕ τον πήραν οι ιταλοί, με αντίτιμο λιγότερα από τι κοστίζει ένα πολυτελές γιοτ. Έτυχε δυστυχώς να γίνουν δύο εκτροχιασμοί τρένων σε μικρό διάστημα. Και τι έγινε; Ο ένας έριχνε την ευθύνη στον άλλον, χωρίς να υπολογίζουν τους ανθρώπους που τραυματίστηκαν. Εγώ προσωπικά δεν θυμάμαι να έγιναν δυο εκτροχιασμοί τρένων σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου.
4. Μερική πώληση της ΔΕΗ.
3. Πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτες.
Εδώ τον ΟΣΕ τον πήραν οι ιταλοί, με αντίτιμο λιγότερα από τι κοστίζει ένα πολυτελές γιοτ. Έτυχε δυστυχώς να γίνουν δύο εκτροχιασμοί τρένων σε μικρό διάστημα. Και τι έγινε; Ο ένας έριχνε την ευθύνη στον άλλον, χωρίς να υπολογίζουν τους ανθρώπους που τραυματίστηκαν. Εγώ προσωπικά δεν θυμάμαι να έγιναν δυο εκτροχιασμοί τρένων σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου.
4. Μερική πώληση της ΔΕΗ.
Εδώ τι να σχολιάσω; Τα ακριβά τιμολόγια, που ο κόσμος πάει σε ιδιώτες;
Ναι η ΔΕΗ είναι ακριβή, αλλά αν ζητήσετε να πληρώσετε την αξία του ρεύματος συν τον φπα, θα δείτε πως είναι το ¼ περίπου του λογαριασμού. Επείσης η ΔΕΗ δίνει την δυνατότητα του διακανονισμού, ενώ οι ιδιωτικές εταιρίες όχι. Η ΔΕΗ είναι κάθε δίμηνο, ενώ στις ιδιωτικές εταιρίες κάθε μήνα. Επείσης στις ιδιωτικές εταιρίες πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος αν κάποιος αργήσει να τον πληρώσει, τότε κόβεται το ρεύμα γιατί δεν δέχονται να κάνεις διακανονισμό, ενώ στην ΔΕΗ υπάρχει η δυνατότητα να γίνει.
Όλοι μας βλέπουμε διαφημίσεις από ιδιωτικές εταιρίες ότι κάνουνε προσφορές και να προσελκύσουν κόσμο, ώστε να φύγει ο κόσμος από την ΔΕΗ, οπότε τι θα γίνει αργότερα; θα πουληθεί η ΔΕΗ σε τιμή ευκαιρίας. Αξίζει να γίνει; Για τους λόγους που έγραψα, όχι.
5. Πώληση των δημόσιων μουσείων σε ιδιώτες.
Όχι δεν το κάνανε, αλλά με την φόρα που έχουν πάρει είναι ικανοί να το κάνουν και αυτό. Ξέρω ότι βλέποντας αυτή τη παράγραφο θα σας πιάνουν απορίες, πάμε να δούμε τι θα γίνει σε αυτή τη περίπτωση.
Τα εισιτήρια των τουριστών που επισκέπτονται τα δημόσια μουσεία δεν θα πηγαίνουν στο ταμείο των μουσείων, αλλά στον ιδιώτη. Ο ιδιώτης θα βάζει λεφτά για να συντηρούνται τα μνημεία; Μάλλον όχι. Το ενδεχόμενο να υπάρξουν φαινόμενα να πουλήσουν οι ιδιώτες αρχαία αντικείμενα στην μαύρη αγορά το έχετε σκεφτεί; Οι φύλακες των μουσείων θα προσλαμβάνονται από τις εφορίες αρχαιοτήτων, η θα αναλάβουν την φύλαξη ιδιωτικές εταιρίες;
Όλα τα παραπάνω παραδείγματα τα έγραψα για να δούμε ποιος έχει όφελος και ποιος όχι. Όπως φαίνεται οι ιδιώτες το έχουν το όφελος, και το κράτος χάνει συνεχώς έσοδα, όπως πχ από τα διόδια. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που δημόσια περιουσία πέρασε σε ιδιώτη, αλλά επικεντρώθηκα σε αυτά που ανέφερα.
Και τελειώνω με την εξής ερώτηση. Οι ιδιώτες φορολογούνται όπως πρέπει; Και απαντώ. Αν έχουν την έδρα τους εκτός της χώρας γιατί υπάρχει χαμηλή φορολογία στη χώρα που την έχουν, τότε το κράτος πάλι χάνει έσοδα από φόρους. Άρα ποιος είναι πάλι κερδισμένος; Οι ιδιώτες..
Με εκτίμηση
Ντάμπος Νίκος