Πολλές φορές οι θεραπευτές έχουμε αναρωτηθεί για το αν έχει θετική επίδραση ή όχι η παρουσία των γονιών στην αίθουσα της θεραπείας. Η παρουσία των γονιών ενισχύει ή αποσυντονίζει τα παιδιά;
Ο στόχος των γονιών και των θεραπευτών είναι να βοηθήσουν το παιδί να αντεπεξέρχεται στις δυσκολίες και να γίνει ανεξάρτητο. Όσο περισσότερο συνεργάζονται οι θεραπευτές με τους γονείς τόσο ουσιαστικότερα και ταχύτερα επιτυγχάνονται οι κοινοί τους στόχοι. Η παρουσία του γονιού στη συνεδρία είτε ως «παρατηρητή» είτε ως «θεραπευτή» μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει.
Ο γονιός σε ρόλο παρατηρητή βλέπει τι γίνεται κατά τη διάρκεια της συνεδρίας και με ποιον τρόπο ο θεραπευτής δουλεύει με το παιδί. Με αυτόν τρόπο ο γονιός και ξέρει πως πρέπει να δουλέψει με το παιδί στο σπίτι αλλά και διακρίνει όλα τα επιτεύγματα του παιδιού, μικρά και μεγάλα.
Ο γονιός σε ρόλο θεραπευτή έχει ενεργό ρόλο κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, είναι εκείνος που δουλεύει άμεσα με το παιδί. Με αυτόν τον τρόπο ο γονιός έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί τι είναι αυτό που κάνει ο ίδιος και βοηθάει το παιδί και να το μεταφέρει και σε άλλα περιβάλλοντα. Επίσης, η σχέση γονιού- παιδιού ενδυναμώνεται γιατί ο χρόνος που περνάνε μαζί είναι περισσότερος και ποσοτικά και ποιοτικά.
Ωστόσο η παρουσία των γονιών στη συνεδρία μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στα παιδιά και στη σχέση τους με το θεραπευτή. Είναι πολύ σημαντικό πριν τη συνεδρία να έχει συζητηθεί πως θα πρέπει να είναι ο γονιός στο ρόλο είτε του «παρατηρητή» είτε στο ρόλο του «θεραπευτή» ώστε να υπάρχουν μόνο θετικά αποτελέσματα.
Μπορεί οι θεραπευτές να είναι καταρτισμένοι όμως κανένας θεραπευτής δε γνωρίζει καλύτερα το παιδί από έναν γονιό που ενδιαφέρεται για το παιδί του.
«Ο πνευματικός δημιουργός αυτού του κειμένου, παραχωρεί την άδεια αναδημοσίευσης- αναπαραγωγής του, σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, υπό την προϋπόθεση αναδημοσίευσης ολόκληρου του κειμένου και όχι της τμηματικής- αποσπασματικής αναδημοσίευσης.»
Ο στόχος των γονιών και των θεραπευτών είναι να βοηθήσουν το παιδί να αντεπεξέρχεται στις δυσκολίες και να γίνει ανεξάρτητο. Όσο περισσότερο συνεργάζονται οι θεραπευτές με τους γονείς τόσο ουσιαστικότερα και ταχύτερα επιτυγχάνονται οι κοινοί τους στόχοι. Η παρουσία του γονιού στη συνεδρία είτε ως «παρατηρητή» είτε ως «θεραπευτή» μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει.
Ο γονιός σε ρόλο παρατηρητή βλέπει τι γίνεται κατά τη διάρκεια της συνεδρίας και με ποιον τρόπο ο θεραπευτής δουλεύει με το παιδί. Με αυτόν τρόπο ο γονιός και ξέρει πως πρέπει να δουλέψει με το παιδί στο σπίτι αλλά και διακρίνει όλα τα επιτεύγματα του παιδιού, μικρά και μεγάλα.
Ο γονιός σε ρόλο θεραπευτή έχει ενεργό ρόλο κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, είναι εκείνος που δουλεύει άμεσα με το παιδί. Με αυτόν τον τρόπο ο γονιός έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί τι είναι αυτό που κάνει ο ίδιος και βοηθάει το παιδί και να το μεταφέρει και σε άλλα περιβάλλοντα. Επίσης, η σχέση γονιού- παιδιού ενδυναμώνεται γιατί ο χρόνος που περνάνε μαζί είναι περισσότερος και ποσοτικά και ποιοτικά.
Ωστόσο η παρουσία των γονιών στη συνεδρία μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στα παιδιά και στη σχέση τους με το θεραπευτή. Είναι πολύ σημαντικό πριν τη συνεδρία να έχει συζητηθεί πως θα πρέπει να είναι ο γονιός στο ρόλο είτε του «παρατηρητή» είτε στο ρόλο του «θεραπευτή» ώστε να υπάρχουν μόνο θετικά αποτελέσματα.
Μπορεί οι θεραπευτές να είναι καταρτισμένοι όμως κανένας θεραπευτής δε γνωρίζει καλύτερα το παιδί από έναν γονιό που ενδιαφέρεται για το παιδί του.
«Ο πνευματικός δημιουργός αυτού του κειμένου, παραχωρεί την άδεια αναδημοσίευσης- αναπαραγωγής του, σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, υπό την προϋπόθεση αναδημοσίευσης ολόκληρου του κειμένου και όχι της τμηματικής- αποσπασματικής αναδημοσίευσης.»