Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015

Σοβαρές καταγγελίες της δημοτικής παράταξης του «Άλλου Δρόμου» σήμερα σε έκτακτη συνέντευξη τύπου.

Στα γραφεία των δημοτικών παρατάξεων του Δήμου Κατερίνης ο συνδυασμός «Άλλος Δρόμος» παραχώρησε συνέντευξη στα ΜΜΕ της πόλης μας σήμερα το μεσημέρι.
Καταγγέλθηκαν παρατυπίες, σοβαρές παραλείψεις και προχειρότητες από πλευράς του Δήμου Κατερίνης για τα θέματα του ΧΥΤΑ, του Πολιτιστικού Κέντρου και του προγράμματος ευρυζωνικών δικτύων.
Ο επικεφαλής του συνδυασμού Γιώργος Κυριακίδης και ο κ. Λιανός Χρήστος μεταξύ άλλων και αφού παρουσίασαν τα σχετικά έγγραφα δήλωσαν τα εξής:
Το «ούτε ένα ευρώ από τον δημότη» της προεκλογικής εκστρατείας του δήμαρχου κ. Χιονίδη είναι πλέον… μύθος!
Ο Δήμος Κατερίνης δεν μπορεί να πληρώσει τα χρήματα που μας ζητάνε πίσω και κινδυνεύει να επιβαρυνθεί ο δημότης!
Αν αύριο γίνει ένα ατύχημα στον ΧΥΤΑ Κατερίνης, κάποιοι θα έχουν πρόβλημα.
Προχειρότητα και ανευθυνότητα από πλευράς Δήμου για το θέμα του Πολιτιστικού Κέντρου και του προγράμματος «Παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω φορητών συσκευών και ασυρμάτων ευρυζωνικών δικτύων για τον πολίτη/επισκέπτη και το προσωπικό του Δήμου Κατερίνης», με συνέπεια να μας ζητάνε πίσω τα χρήματα που μας έδωσαν από το ΕΣΠΑ!

Συγκεκριμένα κατάγγειλε ότι.


1.    Ο ΧΥΤΑ Κατερίνης λειτουργεί χωρίς άδεια από τις 11-09-2015. Δημιουργείται πρόβλημα στο περιβάλλον. Δεν έχει κατατεθεί μελέτη περιβαλλοντολογικών όρων. Ο ΧΥΤΑ έχει επιβαρυνθεί κατά 40%. Έχει δημιουργηθεί ένα… βουνό σκουπιδιών!
2.    Ότι το έργο  «Παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω φορητών συσκευών και ασυρμάτων ευρυζωνικών δικτύων για τον πολίτη/επισκέπτη και το προσωπικό του Δήμου Κατερίνης» ύστερα από έλεγχο της ειδικής υπηρεσίας διαχείρισης επιχειρησιακού προγράμματος (Ψηφιακή Σύγκλιση) διαπιστώνεται η μη παραγωγική λειτουργία του συνόλου του έργου  και προτείνεται η ανάκληση της απόφασης ένταξης (απένταξη) και η επιβολή δημοσιονομικής διόρθωσης με ανάκτηση από το Δήμο Κατερίνης του ποσού των 281.261,50€.
3.    Επίσημα το έργο “Ανέγερση θεάτρου και χώρου πολιτιστικών δραστηριοτήτων στο Δήμο Κατερίνης” απεντάσσεται από το ΕΣΠΑ με την 6499 27/8/2015 (ΑΔΑ: ΨΕ767ΛΛ-9ΚΕ) απόφαση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Δείτε αναλυτικά τα θέματα που συζητηθήκανε:


ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
•        Με την 180/2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης αποφασίστηκε ο τρόπος εκτέλεσης του παραπάνω έργου (ΥΠΕΣ [80% ΕΚΤ, 20% Εθνικοί Πόροι]. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται στο ποσό των 293.000 ευρώ (ΚΑ 10.7425.21)).

•        Με την 28/ 16 Φεβρουαρίου 2010 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης αποφασίστηκε η Έγκριση πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής της δράσης «Παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω φορητών συσκευών και ασυρμάτων ευρυζωνικών δικτύων για τον πολίτη/επισκέπτη και το προσωπικό του Δήμου Κατερίνης» (Πρόσκληση 192 Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας»), προϋπολογισμού 281.265,50 €.  (…διότι ανταποκρίνονται πλήρως στους όρους της σύμβασης, κρίνονται ποσοτικά και ποιοτικά επαρκή και εγκρίνονται από την επιτροπή παραλαβής του έργου.)

•        Με την 164/2010 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης αποφασίστηκε η εκ νέου υποβολή πρότασης ένταξης του παραπάνω έργου στο πλαίσιο της πρόσκλησης 10 του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση» επειδή δεν κατέστη δυνατή η αποπληρωμή του έως τη λήξη του Ε.Π. Κοινωνία της Πληροφορίας στις 31-12-2009.

•        Με την 217/ 31 Μαΐου 2010 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης αποφασίστηκε η παραχώρηση των παρακάτω δημοτικών κτηρίων για την εγκατάσταση και λειτουργία των σταθμών WIMAX, στο πλαίσιο του υποέργου 1 της πρόσκλησης 192 του Δήμου Κατερίνης, με τίτλο «ΠΑΡΟΧΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΕΣΩ ΦΟΡΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΑΣΥΡΜΑΤΩΝ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ/ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ», που έχει ενταχθεί στο Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» που συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ κατά 80% και κατά 20% από εθνικούς πόρους, αν και στις 16/2/2010 το έργο είχε οριστικά παραληφθεί από το Δήμο Κατερίνης.

•        Με την 330/ 20 Ιουλίου 2010 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης αποφασίστηκε η <<Αποδοχή επιδότησης για την Παροχή ηλεκτρονικών Υπηρεσιών μέσω φορητών συσκευών και ασυρμάτων ευρυζωνικών δικτύων για τον πολίτη – επισκέπτη και το προσωπικό του Δήμου Κατερίνης>>.

•        Με την με αρ. πρωτ. 7226-Γ΄\ 21/2/2013 έκθεση επιτόπιας επαλήθευσης της ειδικής υπηρεσίας διαχείρισης επιχειρησιακού προγράμματος (Ψηφιακή Σύγκλιση) διαπιστώνεται η μη παραγωγική λειτουργία του συνόλου του έργου  και προτείνεται η ανάκληση της απόφασης ένταξης (απένταξη) και η επιβολή δημοσιονομικής διόρθωσης με ανάκτηση από το Δήμο Κατερίνης του ποσού των 281.261,50€. Με την 415-Γ\ 26/7/2013 απόφαση  της ίδιας υπηρεσίας εγκρίνεται η παραπάνω έκθεση.

•        Με την με αρ. πρωτ. 152580/ΨΣ5892-Γ/23/10/2014 απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης αποφασίζεται η δημοσιονομική διόρθωση του παραπάνω ποσού λόγω: α) της σημαντικής απόκλισης του φυσικού αντικειμένου της πράξης από τα οριζόμενα στην απόφαση ένταξης, στο τεχνικό δελτίο, στη διακήρυξη και στην εν συνεχεία συναφθείσα σύμβαση και τεχνική προσφορά και  β) στο ότι το έργο δεν βρέθηκε εν λειτουργία στο σύνολο του κατά τις ημερομηνίες διενέργειας ελέγχου της επιτροπής επαλήθευσης.

•        Με την με αρ. πρωτ. 18005/27/5/2015 απόφασης ανάκτησης αχρεωστήτων καταβληθέντων ποσών της Διεύθυνσης Οικονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής Τοπικής Αυτοδιοίκησης-Τμήμα Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και Κρατικών Ενισχύσεων ζητείται η ανάκτηση από το Δήμο Κατερίνης ποσού ύψους 253.138,94€, για τους λόγους που προαναφέρονται.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
1.      Το πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής έχει ημερομηνία  14/12/2009 ενώ το έγγραφο της εταιρίας αναφέρει  ότι ολοκλήρωσε το έργο και την τιμολόγησή του στις 16/12/2009.
2.      Ο Δήμος αποστέλλει έγγραφο στις 13/4/2010 δηλ. τέσσερις μήνες μετά την οριστική παραλαβή ότι επιθυμεί την εγκατάσταση HOT SPOT -WIFI σε δύο σημεία (Νομαρχία και Δ/νση Δασών Ν. Πιερίας). 
3.      Δεν βρέθηκε υλικό τεκμηρίωσης( φυλλάδια κλπ)
4.      Από τους τέσσερις εξυπηρετητές ασύρματου δικτύου βρέθηκε μόνο ένας( δεν χρησιμοποιούνταν για τις ανάγκες της πράξης) και οι τρεις κατά δήλωση του δικαιούχου ήταν χαλασμένοι.
5.      Ο εξυπηρετητής SQL SERVER ήταν εγκατεστημένος αλλά μέχρι την ημερομηνία επαλήθευσης δεν είχε χρησιμοποιηθεί από τον δικαιούχο.
6.      Σχετικά με τις τέσσερις ασύρματες κάμερες, βρέθηκαν οι τρεις από τις οποίες η μία ήταν στο κουτί της και οι  άλλες δύο δεν χρησιμοποιούνταν για τις ανάγκες της πράξης.
7.      Σχετικά με την άδεια χρήσης του λογισμικού που αφορά τις άδειες χρήσης για 30 PDA και 1 εξυπηρετητή εκτός του ότι δεν καλύπτει τα υπόλοιπα 15 PDA της πράξης, η άδεια χρήσης φέρει ημερομηνία 24/12/2009 , ήτοι 10 μέρες μετά την οριστική παραλαβή της πράξης.
8.      Η άδεια χρήσης  για το λογισμικό διαχείρισης  χρηστών για τα RADIUS δεν προσκομίστηκε στο κλιμάκιο επαλήθευσης.
9.      Παρόλο που η άδεια χρήσης για το MAP SERVER προσκομίστηκε, το εν λόγω λογισμικό δεν επιδείχθηκε και δεν βρέθηκε εγκατεστημένο και σε χρήση.
10.    Το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου είναι κενό, δεν έχουν περαστεί δεδομένα και δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ.
11.    Σχετικά με το υποσύστημα ηλεκτρονικής ξενάγησης: η εφαρμογή XENAGOS εμφανίζεται να λειτουργεί πιλοτικά, τα εικονίδια ατζέντα, χάρτης , καιρός , ξενάγηση, πληροφορίες, αναζήτηση είναι κενά περιεχομένου( δεν έχουν χρησιμοποιηθεί  και δεν έχουν τροφοδοτηθεί με δεδομένα ποτέ).
12.    Σχετικά με το  υποσύστημα υποβολής αιτημάτων –προβλημάτων προέκυψε ότι το υποσύστημα είναι κενό περιεχομένου  ( δεν έχουν χρησιμοποιηθεί  και δεν έχουν τροφοδοτηθεί με δεδομένα ποτέ). Αξίζει να σημειωθεί ότι σχετικά με την εύρεση μίας διαδρομής στην πόλη (οδός, αριθμός, ΤΚ, πόλη) και μία διεύθυνση προορισμού, δεν είναι περασμένη καν η πόλη της Κατερίνης.
13.    Σχετικά με τις 30 φορητές συσκευές  ηλεκτρονικής ξενάγησης και τις 15 φορητές συσκευές υποβολής προβλημάτων επιδείχθηκαν 22, από τις οποίες καμία δεν χρησιμοποιούνταν για τις ανάγκες της πράξης.
14.    Σχετικά με τις 4 τηλεοράσεις που περιλαμβάνονταν στην προσφορά επιδείχθηκαν μόνο οι 2 και οι οποίες επίσης δεν χρησιμοποιούνταν για τις ανάγκες της πράξης.
15.    Σχετικά με τα 12 HOT SPOT το κλιμάκιο επισκέφθηκε επιτόπια τα 5 και διαπίστωσε ότι το σήμα των WI-FI ήταν πάρα πολύ ασθενές και  έπρεπε να κάνει κύκλους γύρω από τα κτίρια προκειμένου να βρεθεί με δυσκολία κάποιο σημείο που να έχει ελάχιστο σήμα. Και στα 5 σημεία ήταν αδύνατη η σύνδεση στο Ιντερνέτ.
16.    Σχετικά με το σύστημα αποστολής μηνυμάτων με SMS/MMS το σύστημα δεν βρέθηκε κατά την επιτόπια επίσκεψη του κλιμακίου.
17.    Σχετικά με το σύστημα καταχώρησης περιεχομένου προέκυψε ότι το σύστημα είναι κενό περιεχομένου( δεν έχουν χρησιμοποιηθεί  και δεν έχουν τροφοδοτηθεί με δεδομένα ποτέ).
18.    Σχετικά με το υποσύστημα ασφάλειας προέκυψε ότι το σύστημα δεν είχε δημιουργηθεί και δεν βρέθηκε κατά την επιτόπια επίσκεψη του κλιμακίου.
19.    Σχετικά με τις υπηρεσίες σύνδεσης με πάροχο Ιντερνέτ ζητήθηκαν από το δικαιούχο λογαριασμοί που να αποδεικνύουν ότι πραγματοποιήθηκε η εν λόγω δαπάνη, αλλά όχι μόνο δεν προσκομίστηκαν από το δικαιούχο αλλά δεν βρέθηκαν και οι συνδέσεις.
20.    Σχετικά με την παραμετροποίηση της ηλεκτρονικής ξενάγησης, καταχώρησης περιεχομένου, υποβολής αιτημάτων, αποστολής προβλημάτων με SMS και υποσυστήματος ασφαλείας δεν βρέθηκαν κατά την επιτόπια επίσκεψη.
21.    Σχετικά με τις υπηρεσίες εκπαίδευσης: προσκομίστηκαν 2 παρουσιολόγια τα οποία δεν φέρουν ημερομηνία και ώρες εκπαίδευσης και το ένα εξ αυτών δεν φέρει το ονοματεπώνυμο του εκπαιδευτή . Επίσης δεν υπάρχει ορισμός των ατόμων που θα εκπαιδεύονταν. Δεν προσκομίστηκε το υλικό εκπαίδευσης και τα εγχειρίδια κατάρτισης. Σύμφωνα με τα ανωτέρω δεν προκύπτει ότι παρασχέθηκαν οι υπηρεσίες εκπαίδευσης όπως ορίζονταν στη σύμβαση.
22.    Σύμφωνα με τα δελτία αποστολής, όλες οι αποστολές της πράξης πραγματοποιήθηκαν στις 14/12/2009 δηλ. την ίδια ημερομηνία με το πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής. Άρα  από τις ημερομηνίες δεν προκύπτει ο ένας μήνας πιλοτικής λειτουργίας που απαιτούνταν από τη σύμβαση.
23.    Σχετικά με τις δράσεις δημοσιότητας (έντυπο υλικό, αφίσσες, καταχωρήσεις σε εφημερίδες, διαφημιστικά σποτ κλπ) δεν προσκομίστηκε κανένα από τα παραδοτέα και κατά συνέπεια αυτή δεν υλοποιήθηκε.


Εν κατακλείδι και σύμφωνα πάντα με τα γραφόμενα στην Έκθεση Επιτόπιας Επαλήθευσης:
Τα αγαθά και  οι υπηρεσίες τα οποία αναφέρονται στα παραστατικά δεν παρασχέθηκαν στο σύνολό τους και ως εκ τούτου το έργο είναι μη ολοκληρωμένο και λειτουργικό στο σύνολό του ενώ παράλληλα διαπιστώθηκε σημαντική απόκλιση από τα οριζόμενα στο χρονοδιάγραμμα καθώς και παράλειψη αναφοράς στο ΦΕΚ ότι το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣ ΠΑ.








ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ

Θα ήθελα να ξεκινήσω θετικά σε σχέση με το πολιτιστικό, να ενημερώσουμε ποιες ενέργειες έχουμε κάνει σαν δημοτική παράταξη. Έχουμε έρθει σε επικοινωνία με τους βουλευτές μας, ώστε να συμβάλουμε από κοινού στην επίλυση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από τις αστοχίες της δημοτικής αρχής (στο μέτρο που μπορούμε να συμβάλλουμε).
Επίσημα το έργο “Ανέγερση θεάτρου και χώρου πολιτιστικών δραστηριοτήτων στο Δήμο Κατερίνης” απεντάσσεται από το ΕΣΠΑ με την 6499 27/8/2015 (ΑΔΑ: ΨΕ767ΛΛ-9ΚΕ) απόφαση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η απόφαση αναφέρει ότι “παραβιάστηκε” η πολεοδομική νομοθεσία καθώς το έργο εκτελείται εν μέρει σε οικόπεδο, η χρήση του οποίου, σύμφωνα με το ισχύον ρυμοτομικό σχέδιο, δε συνάδει με τη χρήση του κτιρίου. Κατά συνέπεια η Πράξη δεν εκπληρώνει τους όρους της Απόφασης Ένταξης και του ισχύοντος Συμφώνου Αποδοχής Όρων που τη συνοδεύει και απεντάσσεται από το ΕΠ «Μακεδονία-Θράκη 2007-2013».
Ως γνωστόν, έπονται εξελίξεις, διότι εκκρεμεί το δικαστήριο με τους ιδιοκτήτες, εκκρεμεί η ένσταση που κατέθεσε ο δήμος μας για την επιστροφή της χρηματοδότηση, το ποσό του 1.744.000€, εκκρεμεί τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου. Έχοντας αυτήν κατάσταση ως δεδομένη, αντιμετωπίζουμε την αλαζονεία τον συναδέλφων δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας, οι οποίοι μας καθησυχάζουν μόνιμα δηλώνοντας πως τα ζητήματα έχουν λυθεί, χωρίς φυσικά να μπορούν να μας εξηγήσουν τον τρόπο. Εδώ θέλουμε να εστιάσουμε την συνευθύνη και συνυπαιτιότητα όλων των δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας, για το θέμα αυτό και όχι μόνο του δήμαρχου πλέον. Διότι ο κίνδυνος να επιβαρυνθούμε το κόστος είτε έμμεσα, είτε άμεσα είναι μεγάλος και ορατός.
Τέλος θέλουμε να αναφερθούμε στα έξοδα με τα οποία έχουμε επιβαρυνθεί ως δημότες, με αποτέλεσμα το «ούτε ένα ευρώ από τον δημότη» της προεκλογικής εκστρατείας της παράταξης του δήμαρχου να αποτελεί ουσιαστικά μύθο.