Η ώρα με την μετρήσιμη έννοιά της σε λεπτά και ώρες δεν γίνεται πλήρως κατανοητή και αντιληπτή από ένα παιδί παρά μόνο όταν πάει σχολείο και αφού έχει μάθει βασικές αριθμητικές έννοιες. Οι γονείς όμως προσπαθούν να διδάξουν την έννοια της ώρας ήδη από την προσχολική ηλικία.
Τα νήπια δυσκολεύονται να αντιληφθούν την έννοια των αριθμών και δεν μπορούν να «δουν» την ώρα στο ρολόι. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς και διασκεδαστικούς για τα νήπια τρόπους είναι η αντιστοίχιση της ώρας με μία καθημερινή δραστηριότητα.
Τα νήπια που έχουν συνήθως σταθερό ωράριο φαγητού, ύπνου και δραστηριοτήτων, είναι σχετικά απλό να ταυτίσουν τη δραστηριότητα με μία συγκεκριμένη ώρα. Φτιάχνουμε λοιπόν ένα ρολόι που αντί για αριθμούς έχει εικόνες δραστηριοτήτων. Φροντίζουμε η κάθε εικόνα να είναι κατανοητή από το νήπιο, π.χ. οι νότες σημαίνουν ώρα για μουσική, το σεντούκι σημαίνει ώρα για παιχνίδι, οι πυτζάμες σημαίνουν ώρα για ύπνο, κτλ. Εξηγούμε στο παιδί πως όταν ο μικρός δείκτης δείχνει κάποια εικόνα, π.χ. τα corn flakes είναι η ώρα να φάει πρωινό και έχει χρόνο στη διάθεσή του μέχρι ο μεγάλος δείκτης να «πάει» π.χ. από τις νότες στη δασκάλα. Βλέποντας τις εικόνες δραστηριοτήτων το νήπιο γνωρίζει το καθημερινό του πρόγραμμα, π.χ. ξέρει τι θα κάνει μετά τη γυμναστική, τι έκανε πριν τον μεσημεριανό ύπνο, κτλ. Αυτό συμβάλλει στην κατάκτηση της έννοιας του πριν και του μετά. Στην πορεία ενημερώνετε το νήπιο για την πραγματική ώρα που γίνεται η δραστηριότητα, π.χ. πηγαίνεις στο σχολείο στις 8 το πρωί, κάνεις μπάνιο στις 7 το απόγευμα, κτλ. Στην πορεία αντικαθιστάτε σταδιακά τις εικόνες δραστηριοτήτων με αριθμούς. Με αυτόν τον τρόπο το νήπιο έρχεται σε επαφή όχι μόνο με την έννοια της ώρας αλλά και της διάρκειας, του χρόνου, του πριν και του μετά, της αλληλουχίας, της ταύτισης και των αριθμών.
Μπορείτε να ετοιμάσετε αρκετές εικόνες και ανάλογα με τη μέρα να αλλάζετε τις δραστηριότητες, π.χ. τη Δευτέρα να υπάρχει στο ρολόι η εικόνα του κολυμβητηρίου, την Τρίτη η εικόνα της λογοθεραπεύτριας, την Τετάρτη η εικόνα του super market, κτλ, έτσι το νήπιο θα μάθει να ξεχωρίζει και τις μέρες τις εβδομάδας!
«Ο πνευματικός δημιουργός αυτού του κειμένου, παραχωρεί την άδεια αναδημοσίευσης- αναπαραγωγής του, σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, υπό την προϋπόθεση αναδημοσίευσης ολόκληρου του κειμένου και όχι της τμηματικής- αποσπασματικής αναδημοσίευσης.»
Τα νήπια δυσκολεύονται να αντιληφθούν την έννοια των αριθμών και δεν μπορούν να «δουν» την ώρα στο ρολόι. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς και διασκεδαστικούς για τα νήπια τρόπους είναι η αντιστοίχιση της ώρας με μία καθημερινή δραστηριότητα.
Τα νήπια που έχουν συνήθως σταθερό ωράριο φαγητού, ύπνου και δραστηριοτήτων, είναι σχετικά απλό να ταυτίσουν τη δραστηριότητα με μία συγκεκριμένη ώρα. Φτιάχνουμε λοιπόν ένα ρολόι που αντί για αριθμούς έχει εικόνες δραστηριοτήτων. Φροντίζουμε η κάθε εικόνα να είναι κατανοητή από το νήπιο, π.χ. οι νότες σημαίνουν ώρα για μουσική, το σεντούκι σημαίνει ώρα για παιχνίδι, οι πυτζάμες σημαίνουν ώρα για ύπνο, κτλ. Εξηγούμε στο παιδί πως όταν ο μικρός δείκτης δείχνει κάποια εικόνα, π.χ. τα corn flakes είναι η ώρα να φάει πρωινό και έχει χρόνο στη διάθεσή του μέχρι ο μεγάλος δείκτης να «πάει» π.χ. από τις νότες στη δασκάλα. Βλέποντας τις εικόνες δραστηριοτήτων το νήπιο γνωρίζει το καθημερινό του πρόγραμμα, π.χ. ξέρει τι θα κάνει μετά τη γυμναστική, τι έκανε πριν τον μεσημεριανό ύπνο, κτλ. Αυτό συμβάλλει στην κατάκτηση της έννοιας του πριν και του μετά. Στην πορεία ενημερώνετε το νήπιο για την πραγματική ώρα που γίνεται η δραστηριότητα, π.χ. πηγαίνεις στο σχολείο στις 8 το πρωί, κάνεις μπάνιο στις 7 το απόγευμα, κτλ. Στην πορεία αντικαθιστάτε σταδιακά τις εικόνες δραστηριοτήτων με αριθμούς. Με αυτόν τον τρόπο το νήπιο έρχεται σε επαφή όχι μόνο με την έννοια της ώρας αλλά και της διάρκειας, του χρόνου, του πριν και του μετά, της αλληλουχίας, της ταύτισης και των αριθμών.
Μπορείτε να ετοιμάσετε αρκετές εικόνες και ανάλογα με τη μέρα να αλλάζετε τις δραστηριότητες, π.χ. τη Δευτέρα να υπάρχει στο ρολόι η εικόνα του κολυμβητηρίου, την Τρίτη η εικόνα της λογοθεραπεύτριας, την Τετάρτη η εικόνα του super market, κτλ, έτσι το νήπιο θα μάθει να ξεχωρίζει και τις μέρες τις εβδομάδας!
«Ο πνευματικός δημιουργός αυτού του κειμένου, παραχωρεί την άδεια αναδημοσίευσης- αναπαραγωγής του, σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, υπό την προϋπόθεση αναδημοσίευσης ολόκληρου του κειμένου και όχι της τμηματικής- αποσπασματικής αναδημοσίευσης.»