η οποία υλοποιήθηκε από τις 17 – 21 Μαϊου 2021 με διοργανωτή τον εταίρο από την Πορτογαλία και συμμετέχοντες συνολικά έξι σχολεία. Η ομάδα του 2ου ΕΠΑΛ επρόκειτο να μετακινηθεί στην Πορτογαλία για δια ζώσης συνάντηση και εκπαίδευση, όμως δεδομένης της κατάστασης με τον COVID 19, προτιμήθηκε για λόγους ασφαλείας η εξ’ αποστάσεως υλοποίηση της συγκεκριμένης συνάντησης-εκπαίδευσης. Ο τρόπος αυτός, της διαδικτυακή εκπαίδευσης προσέφερε την δυνατότητα σε περισσότερους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας να συμμετέχουν και να αποκτήσουν πολύτιμες εμπειρίες. Συγκεκριμένα συμμετείχαν στην διαδικτυακή εκπαίδευση 14 καθηγητές.
Οι κύριοι στόχοι της συγκεκριμένης εκπαίδευσης μπορούν να συνοψιστούν στα παρακάτω:
1. Ανάπτυξη ψηφιακών ικανοτήτων των εκπαιδευτικών.
2. Ανταλλαγή εμπειριών σχετικά με τη δημιουργία διαδραστικού υλικού μελέτης καθώς και σχεδίων μαθημάτων, αλλά και τη χρήση πλατφορμών και εργαλείων ηλεκτρονικής μάθησης για τη δημιουργία περιεχομένου
3. Προετοιμασία των εκπαιδευτικών για αποτελεσματική χρήση των ΤΠΕ στην τάξη και τις πλατφόρμες e-learning με δημιουργία κινήτρων
4. Βοήθεια στα εκπαιδευτικά ιδρύματα να εφαρμόσουν καινοτόμες πρακτικές που σχετίζονται με την ηλεκτρονική μάθηση.
Πιο συγκεκριμένα, οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν είναι:
• Ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες στο Jamboard
• Δημιουργία συνεργατικού μαθήματος στο Google Classroom
• Δοκιμάζοντας διαφορετικά ψηφιακά εργαλεία και παιδαγωγικές ιδέες που διδάσκουν μαθητές με ειδικές ανάγκες
• Χρήση λογισμικού Storyboard
• Χρήση της πλατφόρμας Webex για εκπαιδευτικούς και επιχειρηματικούς σκοπούς
• Προγραμματισμός γραφικών στην Python
• Χρήση του Geogebra Clasic 5
• Δημιουργία διαδραστικών εικόνων με το Genially
• Πρακτική χρήση νέων εργαλείων και πλατφορμών στην τάξη
• Μαθαίνοντας για το πορτογαλικό εκπαιδευτικό σύστημα, Braga, σχολείο, σχολικές παραδόσεις και διαδικασία μελέτης στο σχολείο
Για την υλοποίηση της διαδικτυακής εκπαίδευσης, χρησιμοποιήθηκαν ζωντανές συνεδρίες (live sessions) με το λογισμικό Zoom, ενώ παράλληλα υπήρξαν και βιντεοσκοπημένες συνεδρίες, όπου οι συμμετέχοντες μπορούσαν να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και να ολοκληρώσουν τις σχετικές εργασίες αξιολόγησης. Το πρόγραμμα της συνάντησης αναρτήθηκε στο paddlet - https://padlet.com/mario_coelho_moura/itjfofv9lmww14le ενώ πρέπει να αναφερθεί ότι χρησιμοποιήθηκε πληθώρα διαδικτυακών εργαλείων στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από όλους τους συμμετέχοντες. Στον παρακάτω σύνδεσμο, αναφέρονται αναλυτικά όλες εργασίες που πραγματοποιήθηκαν καθώς και τα λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν.