Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Νέα σχολεία Δήμου Κατερίνης: Τα συμπεράσματα.




Τι μας έμεινε από την μικρή μας έρευνα για τα νέα σχολεία που αναμένονται να παραδοθούν την σχολική χρονιά 2015-16 και τι συμπεράσματα βγήκαν;

1. Είναι ευχάριστο που ο Δήμος Κατερίνης και αυτό συγκαταλέγεται στα θετικά του, και ιδιαίτερα στις προσπάθειες του Δημάρχου Κατερίνης κύριου Σάββα Χιονίδη, ότι θα έχουμε άλλα τρία σχολεία στην πόλη μας.
Η παράδοση των νέων σχολείων θα βοηθήσει αρκετά στην αποσυμφόρηση των ήδη επιβαρυμένων με πολλούς μαθητές σχολείων της πόλης μας.
Επίσης θα ανεβάσει το ποιοτικό επίπεδο της εκπαίδευσης στα παιδιά μας, και θα κάνει ποιο ελκυστικά τα σχολεία μας σε εκπαιδευτικούς και παιδιά.
Άρα ότι προβλήματα υπάρχουν πιστεύω μας είναι ότι μπορούν να λυθούν και υπερκαλύπτονται από τα θετικά που απορρέουν της δημιουργίας των τριών νέων σχολικών μονάδων.

2. Προβλήματα υπάρχουν, αλλά πιστεύουμε ότι και με την δημοσιοποίηση του ρεπορτάζ από την «ΑΛΗΘΕΙΑ» μπορούν να λυθούν.
Ποια είναι αυτά;
Α. Δυσκολίες πρόσβασης προς τα σχολεία.
Β. Ο περιβάλλον χώρος θέλει πολύ δουλειά.
Γ. Μικρές αυλές σε κάποια σχολεία και έλλειψη γυμναστηρίων.

3. Από το ρεπορτάζ της «ΑΛΗΘΕΙΑΣ» πληροφορηθήκαμε ότι ο εξοπλισμός των νέων σχολείων είναι ετοιμοπαράδοτος και τα σχολεία δεν θα έχουν ελλείψεις στο ξεκίνημα τους.

4. Πρέπει να σημειωθεί ότι αναγκαστικά της λειτουργίας των νέων σχολείων θα προηγηθεί μια «σαρωτική» ανακατανομή των ορίων φοίτησης και αυτό από μόνο του θα δημιουργήσει κάποια προβλήματα διότι θα έχουμε μετακινήσεις μεγάλου αριθμού μαθητών από σχολείο σε σχολείο.
Η «ΑΛΗΘΕΙΑ» έχει κάποιες προτάσεις για το συγκεκριμένο θέμα που πιστεύουμε ότι μπορούν να βοηθήσουν στην ποιο ομαλή ανακατανομή των ορίων φοίτησης.
Ποιες είναι αυτές;
Έτσι προτείνουμε τα εξής:

(1. Ενημέρωση όλων των Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων των δημοτικών σχολείων που επηρεάζονται και συζήτηση τυχόν προτάσεων τους.

2. Να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα σε πολύτεκνες οικογένειες, μονογονικές, με ειδικές ανάγκες και οικονομικά προβλήματα.

3. Να δίνεται η δυνατότητα στους διευθυντές των κατά τόπων σχολικών μονάδων η ελαστικότητα της τήρησης του προγράμματος με βάση πάντα τις παραπάνω ιδιαιτερότητες.

4. Να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα σε γονείς με πολλά παιδιά (αδέρφια) στο ίδιο σχολείο.

5. Να εκλείψουν φαινόμενα παλαιοτέρων παρεμβάσεων όπου διαπιστώθηκε ότι προς εξυπηρέτηση μιας σχολικής μονάδας, μαθητές αντί να πάνε στο κοντινότερο σχολείο αναγκάστηκαν να μετακινηθούν σε σχολεία που βρίσκονταν σε πολύ μεγαλύτερη απόσταση από την περιοχή τους.

6. Εργαζόμενοι γονείς και κηδεμόνες να έχουν την δυνατότητα εγγραφής των παιδιών τους στην σχολική μονάδα επιλογής τους.)

Τέλος θέλουμε να αναφερθούμε και στην διαδικασία εκτέλεσης ενός έργου και στην προκειμένη αναφερόμαστε στα τρία νέα σχολεία.
Αγωνίστηκε ο Δήμος Κατερίνης και κατάφερε να χτίσει τρία σχολεία.
Δεν θα ήταν ποιο ιδεατό στην δημιουργία αυτών των σχολείων να συμμετείχαν και άλλοι φορείς εκτός του εργολάβου που ανέλαβε το έργο;
Τι εννοούμε;
Θα μπορούσε στην διάρκεια του έργου να ήταν παρόντες με συμβουλευτικό ρόλο η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Πιερίας, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πιερίας, η ΄Ενωση Γονέων του Δήμου Κατερίνης, και με προτάσεις τους να δινόταν λύσεις σε προβλήματα που τυχόν υπάρχουν πριν την παράδοση του έργου και όχι μετά ως συνήθως.
Είναι πολλά τα παραδείγματα από τα ποιο απλά ως τα ποιο σύνθετα, κτηρίων με ελλείψεις που θα είχαν προληφθεί πριν την γέννηση τους αν υπήρχε εμπλοκή όλων των αρμοδίων.
Αίθουσες που δεν έχουν πρίζες, λεβητοστάσια που πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή, τυφλά παράθυρα, μικρές αυλές, γυμναστήρια ακατάλληλα, χώροι στάθμευσης, μη κατάλληλη ηλεκτρονική υποδομή, το που θα τοποθετηθεί ένα πίνακας ή ένας προτζέκτορας και πολλά άλλα.
Όταν υπάρχει συνεργασία φορέων σχεδόν πάντα προκύπτουν θετικά για όλους.
Η ίδια πρακτική θα μπορούσε να εφαρμοστεί πχ. στην δημιουργία ενός νοσοκομείου.
Ο Σεπτέμβριος δεν είναι μακριά, ανανεώνουμε το ραντεβού μας με περισσότερο ρεπορτάζ όταν ανοίξουν και παραδοθούν τα νέα σχολεία! 

Ρεπορτάζ: Κανταρτζής Μιχάλης.