Η αναζήτηση “λύσεων” στα αδιέξοδα των σκληρών μέτρων, προκαλεί μεγαλύτερα και πιο επικίνδυνα προβλήματα στην καρδιά των υπηρεσιών προστασίας του πολίτη – Πυροσβεστικό Σώμα.
Με ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ευρωβουλευτής Εύα Καϊλή, φέρνει στην επικαιρότητα το θέμα της “αποψίλωσης” των Πυροσβεστικών υπηρεσιών,
παρά τις ποικιλόμορφες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία και από τις οποίες επηρεάζονται βεβαίως και οι υπηρεσίες Πυρόσβεσης και Διάσωσης, όπως η μετανάστευση, οι κλιματικές αλλαγές, οι περιβαλλοντικές απειλές/καταστροφές και τις οποίες καλείται να διαχειριστεί εν μέσω ενός αβέβαιου οικονομικού περιβάλλοντος.
Σύμφωνα, λοιπόν, με έγγραφη ενημέρωση από την Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος με απόφαση του μειώνει τους υπηρετούντες στην εν λόγω υπηρεσία από 365 άτομα σε 266, χαρακτηρίζοντας τα 99 αυτά άτομα, (στη βάση ποιων, διερωτώμεθα, κριτηρίων επιλέγονται οι τάδε ή οι δείνα), ως πλεονάζοντα με αποτέλεσμα να τεθεί, πολύ σύντομα, το σοβαρό ενδεχόμενο μετάθεσής τους, χωρίς όπως διαφαίνεται ορθολογική ανακατανομή τους στο πλαίσιο τόσο των εν γένει αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος της Θεσσαλονίκης το οποίο καλείται να καλύψει:
α) Την πυρασφάλεια του περι-αστικού δάσους του Σέιχ Σου
β) Την πυρασφάλεια του διεθνούς αεροδρομίου ‘’Μακεδονία’’
γ) Την φύλαξη του δασικού σχηματισμού Βόρειας Χαλκιδικής και ορεινών όγκων Πιερίων-Ολύμπου
δ) Τις ανοικτές δομές φιλοξενίας προσφύγων της Περιφέρειας
ε) Μέτρα πυρασφάλειας στο μετρό, διυλιστήρια, ΔΕΠΑ (αέριο), εγκαταστάσεις λιμένος Θεσ/νίκης, Βιομηχανική Περιοχή Θες/νίκης, Εθνική οδό
στ) Την πυρασφάλεια ουσιαστικά της Αθωνικής Πολιτείας (Άγιον Όρος),
όσο και την υπό διαπραγμάτευση, στελέχωση των νέων υπηρεσιών που βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού, όπως τα Κλιμάκια Εθνικών Οδών, και την υποχρέωση στελέχωσης των αεροδρομίων, σύμφωνα με τη σχετική υπογραφείσα σύμβαση με τη FRAPORT.
“Η Ελληνίδα ευρωβουλευτής τονίζει την υποχρέωση της ΕΕ για τη διασφάλιση της ευημερίας και τη βελτίωση της ασφάλειας στο σύνολο των πολιτών της.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
Στην προσπάθειά της η Ελληνική Κυβέρνηση και οι μηχανισμοί της για την εξοικονόμηση πόρων στο στενό δημοσιονομικό πλαίσιο που επιβάλλεται, προχωρά σε ενέργειες και λύσεις, εν προκειμένω την μείωση των υπηρετούντων ατόμων σε νευραλγικές υπηρεσίες όπως οι Πυροσβεστικές, χωρίς ορθολογικό σχεδιασμό, οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την ευημερία των κατοίκων της Ελλάδας, αλλά και όλων όσων την επισκέπτονται, λαμβανομένου υπόψη του πλήθους των τουριστών που την επιλέγουν ως προορισμό.
Ερωτάται η Επιτροπή:
α) Δεδομένου του ρόλου της ΕΕ στη διασφάλιση της προστασίας και τη βελτίωση της ασφάλειας και της ευημερίας των πολιτών της, ποιο είναι το πλάνο της Επιτροπής ώστε να διασφαλιστεί η λειτουργία των απαραίτητων δομών στα κράτη μέλη;
β) Καθώς μια ενδεχόμενη κρίση στην Ελλάδα δεν θα άφηνε την Ευρώπη ανεπηρέαστη, και δεδομένου ότι θεματοφύλακας του Προγράμματος της Στοκχόλμης για μια ασφαλής και ανοικτή Ευρώπη, και στη βάση της διασυνοριακής συνεργασίας των υπηρεσιών Πυρόσβεσης και Διάσωσης που επιδιώκεται, πώς δύναται η ΕΕ να αποτρέψει/αντιμετωπίσει ένα τόσο σοβαρό ενδεχόμενο;
παρά τις ποικιλόμορφες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία και από τις οποίες επηρεάζονται βεβαίως και οι υπηρεσίες Πυρόσβεσης και Διάσωσης, όπως η μετανάστευση, οι κλιματικές αλλαγές, οι περιβαλλοντικές απειλές/καταστροφές και τις οποίες καλείται να διαχειριστεί εν μέσω ενός αβέβαιου οικονομικού περιβάλλοντος.
Σύμφωνα, λοιπόν, με έγγραφη ενημέρωση από την Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος με απόφαση του μειώνει τους υπηρετούντες στην εν λόγω υπηρεσία από 365 άτομα σε 266, χαρακτηρίζοντας τα 99 αυτά άτομα, (στη βάση ποιων, διερωτώμεθα, κριτηρίων επιλέγονται οι τάδε ή οι δείνα), ως πλεονάζοντα με αποτέλεσμα να τεθεί, πολύ σύντομα, το σοβαρό ενδεχόμενο μετάθεσής τους, χωρίς όπως διαφαίνεται ορθολογική ανακατανομή τους στο πλαίσιο τόσο των εν γένει αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος της Θεσσαλονίκης το οποίο καλείται να καλύψει:
α) Την πυρασφάλεια του περι-αστικού δάσους του Σέιχ Σου
β) Την πυρασφάλεια του διεθνούς αεροδρομίου ‘’Μακεδονία’’
γ) Την φύλαξη του δασικού σχηματισμού Βόρειας Χαλκιδικής και ορεινών όγκων Πιερίων-Ολύμπου
δ) Τις ανοικτές δομές φιλοξενίας προσφύγων της Περιφέρειας
ε) Μέτρα πυρασφάλειας στο μετρό, διυλιστήρια, ΔΕΠΑ (αέριο), εγκαταστάσεις λιμένος Θεσ/νίκης, Βιομηχανική Περιοχή Θες/νίκης, Εθνική οδό
στ) Την πυρασφάλεια ουσιαστικά της Αθωνικής Πολιτείας (Άγιον Όρος),
όσο και την υπό διαπραγμάτευση, στελέχωση των νέων υπηρεσιών που βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού, όπως τα Κλιμάκια Εθνικών Οδών, και την υποχρέωση στελέχωσης των αεροδρομίων, σύμφωνα με τη σχετική υπογραφείσα σύμβαση με τη FRAPORT.
“Η Ελληνίδα ευρωβουλευτής τονίζει την υποχρέωση της ΕΕ για τη διασφάλιση της ευημερίας και τη βελτίωση της ασφάλειας στο σύνολο των πολιτών της.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
Στην προσπάθειά της η Ελληνική Κυβέρνηση και οι μηχανισμοί της για την εξοικονόμηση πόρων στο στενό δημοσιονομικό πλαίσιο που επιβάλλεται, προχωρά σε ενέργειες και λύσεις, εν προκειμένω την μείωση των υπηρετούντων ατόμων σε νευραλγικές υπηρεσίες όπως οι Πυροσβεστικές, χωρίς ορθολογικό σχεδιασμό, οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την ευημερία των κατοίκων της Ελλάδας, αλλά και όλων όσων την επισκέπτονται, λαμβανομένου υπόψη του πλήθους των τουριστών που την επιλέγουν ως προορισμό.
Ερωτάται η Επιτροπή:
α) Δεδομένου του ρόλου της ΕΕ στη διασφάλιση της προστασίας και τη βελτίωση της ασφάλειας και της ευημερίας των πολιτών της, ποιο είναι το πλάνο της Επιτροπής ώστε να διασφαλιστεί η λειτουργία των απαραίτητων δομών στα κράτη μέλη;
β) Καθώς μια ενδεχόμενη κρίση στην Ελλάδα δεν θα άφηνε την Ευρώπη ανεπηρέαστη, και δεδομένου ότι θεματοφύλακας του Προγράμματος της Στοκχόλμης για μια ασφαλής και ανοικτή Ευρώπη, και στη βάση της διασυνοριακής συνεργασίας των υπηρεσιών Πυρόσβεσης και Διάσωσης που επιδιώκεται, πώς δύναται η ΕΕ να αποτρέψει/αντιμετωπίσει ένα τόσο σοβαρό ενδεχόμενο;