Την Τρίτη και την Τετάρτη, 25 και 26 Απριλίου αντίστοιχα, στο Αμφιθέατρο του 5ου ΓΕΛ Κατερίνης πραγματοποιήθηκε παιδαγωγική - επιμορφωτική συνάντηση με τους Εκπ/κούς Φυσικής Αγωγής Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Πιερίας, με θέμα: «H Προπονησιμότητα των Παραμέτρων της Φυσικής Κατάστασης στην Παιδική Ηλικία: Μύθος και Πραγματικότητα».
Η επιμορφωτική συνάντηση διοργανώθηκε από τον Σχολικό Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής Ημαθίας & Πιερίας σε συνεργασία με την Ομάδα Φυσικής Αγωγής και το Σύλλογο Καθηγητών Π/θμιας Εκπ/σης Πιερίας.
Εισηγητής της επιμορφωτικής συνάντησης ήταν ο Δρ Χρήστος Κοτζαμανίδης, Ομότιμος Καθηγητής του Τ.Ε.Φ.Α.Α. Θεσσαλονίκης, με Ερευνητικό Πεδίο τον Νευρομυικό Έλεγχο και την Προπονητική στην Παιδική Ηλικία.
Σκοπός της επιμορφωτικής συνάντησης ήταν να συμβάλει εποικοδομητικά στο αμφιλεγόμενο ζήτημα της Προπονησιμότητας των Παραμέτρων της Φυσικής Κατάστασης στην Παιδική Ηλικία. Είναι γνωστό ότι υπάρχει μία σύγχυση σχετικά με το ερώτημα αν πρέπει να αποτελεί μέρος της γενικότερης προπονητικής προετοιμασίας με στόχο τη βελτίωση της αθλητικής επίδοσης του παιδιού.
Η ενδελεχής προσέγγιση του θέματος εκ μέρους του εισηγητή τέθηκε μέσα από τέσσερα κύρια ερωτήματα: α) από την άποψη του σταδίου της βιολογικής ωρίμανσης: υποστηρίζεται ότι η προπόνηση των παραμέτρων της φυσικής κατάστασης στην παιδική ηλικία επιφέρει φυσιολογικές προσαρμογές παρόμοια με τους ενήλικες, β) από το ζήτημα της μυοσκελετικής προστασίας: το παιδί, λόγω του νεαρού της ηλικίας του, είναι πιο προστατευμένο από τους ενήλικες, τραυματίζεται και κουράζεται λιγότερο και αποκαθίσταται ταχύτερα, γ) από την άποψη της παιδαγωγικής προσέγγισης: η προπόνηση των παραμέτρων της φυσικής κατάστασης του παιδιού πρέπει να πραγματοποιείται όποτε και όταν αυτή χρειάζεται, λαμβάνοντας πάντα υπόψη, μεταξύ άλλων, και το στάδιο της βιολογικής του ωρίμανσης και δ) από την άποψη της ηθικής διάστασης του θέματος, η οποία προϋποθέτει και απαιτεί τόσο τη γονική συναίνεση όσο και του ίδιου του παιδιού, καθώς και τη γενικότερη διαφύλαξη της ψυχοσωματικής του ακεραιότητας.
Αναμφισβήτητα, η άρτια εισήγηση του Δρ Κοτζαμανίδη έριξε άπλετο φως και αποσαφήνισε το αμφιλεγόμενο ζήτημα της προπόνησης των παραμέτρων της φυσικής κατάστασης στην παιδική ηλικία, βελτίωσε σημαντικά τη γνώση και διεύρυνε τους παιδαγωγικούς ορίζοντες των Εκπ/κών Φυσικής Αγωγής της Πιερίας και σίγουρα συνέβαλε σημαντικά στη μόρφωση και επιμόρφωσή τους.
Ευχαριστούμε τη Δ/νση του 5ου ΓΕΛ για τη φιλοξενία, την τεχνική υποστήριξη και για τα υπέροχα αναμνηστικά δώρα.
Η επιμορφωτική συνάντηση διοργανώθηκε από τον Σχολικό Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής Ημαθίας & Πιερίας σε συνεργασία με την Ομάδα Φυσικής Αγωγής και το Σύλλογο Καθηγητών Π/θμιας Εκπ/σης Πιερίας.
Εισηγητής της επιμορφωτικής συνάντησης ήταν ο Δρ Χρήστος Κοτζαμανίδης, Ομότιμος Καθηγητής του Τ.Ε.Φ.Α.Α. Θεσσαλονίκης, με Ερευνητικό Πεδίο τον Νευρομυικό Έλεγχο και την Προπονητική στην Παιδική Ηλικία.
Σκοπός της επιμορφωτικής συνάντησης ήταν να συμβάλει εποικοδομητικά στο αμφιλεγόμενο ζήτημα της Προπονησιμότητας των Παραμέτρων της Φυσικής Κατάστασης στην Παιδική Ηλικία. Είναι γνωστό ότι υπάρχει μία σύγχυση σχετικά με το ερώτημα αν πρέπει να αποτελεί μέρος της γενικότερης προπονητικής προετοιμασίας με στόχο τη βελτίωση της αθλητικής επίδοσης του παιδιού.
Η ενδελεχής προσέγγιση του θέματος εκ μέρους του εισηγητή τέθηκε μέσα από τέσσερα κύρια ερωτήματα: α) από την άποψη του σταδίου της βιολογικής ωρίμανσης: υποστηρίζεται ότι η προπόνηση των παραμέτρων της φυσικής κατάστασης στην παιδική ηλικία επιφέρει φυσιολογικές προσαρμογές παρόμοια με τους ενήλικες, β) από το ζήτημα της μυοσκελετικής προστασίας: το παιδί, λόγω του νεαρού της ηλικίας του, είναι πιο προστατευμένο από τους ενήλικες, τραυματίζεται και κουράζεται λιγότερο και αποκαθίσταται ταχύτερα, γ) από την άποψη της παιδαγωγικής προσέγγισης: η προπόνηση των παραμέτρων της φυσικής κατάστασης του παιδιού πρέπει να πραγματοποιείται όποτε και όταν αυτή χρειάζεται, λαμβάνοντας πάντα υπόψη, μεταξύ άλλων, και το στάδιο της βιολογικής του ωρίμανσης και δ) από την άποψη της ηθικής διάστασης του θέματος, η οποία προϋποθέτει και απαιτεί τόσο τη γονική συναίνεση όσο και του ίδιου του παιδιού, καθώς και τη γενικότερη διαφύλαξη της ψυχοσωματικής του ακεραιότητας.
Αναμφισβήτητα, η άρτια εισήγηση του Δρ Κοτζαμανίδη έριξε άπλετο φως και αποσαφήνισε το αμφιλεγόμενο ζήτημα της προπόνησης των παραμέτρων της φυσικής κατάστασης στην παιδική ηλικία, βελτίωσε σημαντικά τη γνώση και διεύρυνε τους παιδαγωγικούς ορίζοντες των Εκπ/κών Φυσικής Αγωγής της Πιερίας και σίγουρα συνέβαλε σημαντικά στη μόρφωση και επιμόρφωσή τους.
Ευχαριστούμε τη Δ/νση του 5ου ΓΕΛ για τη φιλοξενία, την τεχνική υποστήριξη και για τα υπέροχα αναμνηστικά δώρα.