Ο κ. Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, πολίτης από τη Νέα Τραπεζούντα Δ.Κατερίνης, προώθησε ένα κείμενο διαμαρτυρίας σχετικά με το συνεχιζόμενο πρόβλημα έλλειψης νερού στη Νέα Τραπεζούντα.
Ολόκληρο το κείμενο του κ. Παπαδόπουλου προς τα Μέσα Ενημέρωσης έχει ως εξής:
Ολόκληρο το κείμενο του κ. Παπαδόπουλου προς τα Μέσα Ενημέρωσης έχει ως εξής:
Κύριοι δημοσιογράφοι,
Απευθύνομαι σε εσάς, διότι το πρόβλημά μας έχει λάβει πλέον ανεξέλεγκτες διαστάσεις και ο όποιος κρατικός μηχανισμός δείχνει να μη μπορεί να δώσει λύση, τουλάχιστον όχι άμεσα.
Το πρόβλημα μας αφορά την υδροδότηση ενός ολόκληρου χωριού (πιθανώς και κάποιων ακόμα), της Νέας Τραπεζούντας, που βρίσκεται λιγότερο από δέκα χιλιόμετρα μακριά της πρωτεύουσας του νομού Πιερίας, Κατερίνη. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό με την τωρινή του μορφή από τον Ιανουάριο του 2016 (προβλήματα υπήρχαν και στο παρελθόν, αλλά σαφώς μικρότερης έκτασης). Πλέον, μπορούμε να πούμε, χωρίς ίχνος υπερβολής, πως τον Αύγουστο οι μέρες που δεν είχαμε τρεχούμενο, πόσιμο νερό στα σπίτια μας είναι περισσότερες από αυτές που είχαμε. Δύο εξ αυτών δε, η διακοπή διήρκεσε 4-5 συνεχόμενες μέρες ανάλογα με την περιοχή (λόγω υψομετρικής διαφοράς). Παρόμοιες καταστάσεις (δηλ. τουλάχιστον 3ήμερη διακοπή νερού) βιώσαμε και τον Ιούλιου, τον Ιανουάριο, τον Δεκέμβριο του 2016, τους Ιούνιο/Ιούλιο του 2016 και τον Ιανουάριο του 2016.
Η υπεύθυνη, δημοτική εταιρεία υδροδότησης, Δ.Ε.Υ.Α.Κ. πλέον αναγνωρίζει το πρόβλημα, όμως μοιάζει να μην αντιδρά. Οι εκάστοτε δικαιολογίες του παρελθόντος, οι οποίες μετέφεραν την ευθύνη αλλού και γίνονταν, εν μέρει, δεκτές από μας (στρέφοντας παράλληλα την οργή σε άλλη κατεύθυνση) έχουν αντικατασταθεί από την πλήρη αδράνεια, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις απαντήσεις που λαμβάνουμε (δοκιμάστε να πάρετε στο τηλέφωνο βλαβών και ρωτήστε να μάθετε για το πρόβλημα υδροδότησης στην Νέα Τραπεζούντα…). Δικαιολογίες του τύπου «υπάρχει βλάβη», «το νερό το κλέβει ένας μεγαλοαγρότης από άλλο χωριό, πριν αυτό γεμίσει τη δεξαμενή σας» και «έκοψε η ΔΕΗ το ρεύμα στο αντλιοστάσιο», έχουν αντικατασταθεί με «νερό υπάρχει άφθονο, αλλά δε φτάνει σε σας». Ενδεικτικό της κατάστασης είναι, ότι δε μπορεί να δοθεί ποτέ εκτίμηση, πότε θα επανέλθει η υδροδότηση (τουλάχιστον δεν υπάρχει ενημέρωση, ούτε απαντήσεις όταν θέτουμε αυτό το ερώτημα), καθώς επίσης πως στον ιστότοπο της εταιρείας δε γίνεται ποτέ αναφορά για διακοπή νερού στην περιοχή μας (κάτι που γίνεται για περιοχές της πόλης).
Η δράση μας ως κάτοικοι του χωριού ήταν να μαζέψουμε υπογραφές (περί τις εκατό) και να προβούμε σε μήνυση κατά παντός υπευθύνου το Φεβρουάριο του 2017. Επίσης, ομάδα εκπροσώπων του χωριού (μετά από συνέλευση στις 7 Αυγούστου) παρεβρέθει στο δημοτικό συμβούλιο που έλαβε χώρα στις 9 Αυγούστου, όπου και δόθηκαν κάποιες απαντήσεις αλλά και προτάσεις για λύση στο πρόβλημά μας. Τρεις μέρες μετά ακολούθησε η επόμενη (διήμερη) διακοπή νερού, χωρίς να είναι η τελευταία… Μεμονωμένα, υπήρξαν καταγγελίες τόσο στην άμεση δράση (για καταγραφή του περιστατικού), όσο και στον εισαγγελέα.
Δυστυχώς, η όποια ενημέρωση μας για το πρόβλημα αυτό μοιάζει πλέον μη αξιόπιστη (εύλογα δημιουργείτε το ερώτημα, γιατί εδώ και 20 μήνες ένα πρόβλημα τόσο σημαντικό δεν έχει βρει ακόμα λύση). Όσο για τη σημαντικότητα του προβλήματος… δοκιμάστε να κλείσετε την παροχή νερού του σπιτιού σας για 2 μέρες.
Παρακάτω, σας παραθέτω κάποιες αναφορές στο πρόβλημα μας, όπως αυτές αποτυπώθηκαν στο διαδίκτυο, καθώς επίσης και τον ιστότοπο της υπεύθυνης εταιρείας υδροδότησης:
http://deyakat.gr/
https://pierikialithia.blogspot.gr/2017/08/blog-post_60.html?m=1
https://pierikialithia.blogspot.gr/2017/08/blog-post_33.html
http://www.neapierias.gr/2017/08/blog-post_666.html
https://olympiobima.gr/laiki-syneleysi-simera-stin-ntrapezoynta-gia-nero
http://lefteria.blogspot.gr/2017/08/blog-post_488.html
Με εκτίμηση,
Παπαδόπούλος Κων/νος
Απευθύνομαι σε εσάς, διότι το πρόβλημά μας έχει λάβει πλέον ανεξέλεγκτες διαστάσεις και ο όποιος κρατικός μηχανισμός δείχνει να μη μπορεί να δώσει λύση, τουλάχιστον όχι άμεσα.
Το πρόβλημα μας αφορά την υδροδότηση ενός ολόκληρου χωριού (πιθανώς και κάποιων ακόμα), της Νέας Τραπεζούντας, που βρίσκεται λιγότερο από δέκα χιλιόμετρα μακριά της πρωτεύουσας του νομού Πιερίας, Κατερίνη. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό με την τωρινή του μορφή από τον Ιανουάριο του 2016 (προβλήματα υπήρχαν και στο παρελθόν, αλλά σαφώς μικρότερης έκτασης). Πλέον, μπορούμε να πούμε, χωρίς ίχνος υπερβολής, πως τον Αύγουστο οι μέρες που δεν είχαμε τρεχούμενο, πόσιμο νερό στα σπίτια μας είναι περισσότερες από αυτές που είχαμε. Δύο εξ αυτών δε, η διακοπή διήρκεσε 4-5 συνεχόμενες μέρες ανάλογα με την περιοχή (λόγω υψομετρικής διαφοράς). Παρόμοιες καταστάσεις (δηλ. τουλάχιστον 3ήμερη διακοπή νερού) βιώσαμε και τον Ιούλιου, τον Ιανουάριο, τον Δεκέμβριο του 2016, τους Ιούνιο/Ιούλιο του 2016 και τον Ιανουάριο του 2016.
Η υπεύθυνη, δημοτική εταιρεία υδροδότησης, Δ.Ε.Υ.Α.Κ. πλέον αναγνωρίζει το πρόβλημα, όμως μοιάζει να μην αντιδρά. Οι εκάστοτε δικαιολογίες του παρελθόντος, οι οποίες μετέφεραν την ευθύνη αλλού και γίνονταν, εν μέρει, δεκτές από μας (στρέφοντας παράλληλα την οργή σε άλλη κατεύθυνση) έχουν αντικατασταθεί από την πλήρη αδράνεια, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις απαντήσεις που λαμβάνουμε (δοκιμάστε να πάρετε στο τηλέφωνο βλαβών και ρωτήστε να μάθετε για το πρόβλημα υδροδότησης στην Νέα Τραπεζούντα…). Δικαιολογίες του τύπου «υπάρχει βλάβη», «το νερό το κλέβει ένας μεγαλοαγρότης από άλλο χωριό, πριν αυτό γεμίσει τη δεξαμενή σας» και «έκοψε η ΔΕΗ το ρεύμα στο αντλιοστάσιο», έχουν αντικατασταθεί με «νερό υπάρχει άφθονο, αλλά δε φτάνει σε σας». Ενδεικτικό της κατάστασης είναι, ότι δε μπορεί να δοθεί ποτέ εκτίμηση, πότε θα επανέλθει η υδροδότηση (τουλάχιστον δεν υπάρχει ενημέρωση, ούτε απαντήσεις όταν θέτουμε αυτό το ερώτημα), καθώς επίσης πως στον ιστότοπο της εταιρείας δε γίνεται ποτέ αναφορά για διακοπή νερού στην περιοχή μας (κάτι που γίνεται για περιοχές της πόλης).
Η δράση μας ως κάτοικοι του χωριού ήταν να μαζέψουμε υπογραφές (περί τις εκατό) και να προβούμε σε μήνυση κατά παντός υπευθύνου το Φεβρουάριο του 2017. Επίσης, ομάδα εκπροσώπων του χωριού (μετά από συνέλευση στις 7 Αυγούστου) παρεβρέθει στο δημοτικό συμβούλιο που έλαβε χώρα στις 9 Αυγούστου, όπου και δόθηκαν κάποιες απαντήσεις αλλά και προτάσεις για λύση στο πρόβλημά μας. Τρεις μέρες μετά ακολούθησε η επόμενη (διήμερη) διακοπή νερού, χωρίς να είναι η τελευταία… Μεμονωμένα, υπήρξαν καταγγελίες τόσο στην άμεση δράση (για καταγραφή του περιστατικού), όσο και στον εισαγγελέα.
Δυστυχώς, η όποια ενημέρωση μας για το πρόβλημα αυτό μοιάζει πλέον μη αξιόπιστη (εύλογα δημιουργείτε το ερώτημα, γιατί εδώ και 20 μήνες ένα πρόβλημα τόσο σημαντικό δεν έχει βρει ακόμα λύση). Όσο για τη σημαντικότητα του προβλήματος… δοκιμάστε να κλείσετε την παροχή νερού του σπιτιού σας για 2 μέρες.
Παρακάτω, σας παραθέτω κάποιες αναφορές στο πρόβλημα μας, όπως αυτές αποτυπώθηκαν στο διαδίκτυο, καθώς επίσης και τον ιστότοπο της υπεύθυνης εταιρείας υδροδότησης:
http://deyakat.gr/
https://pierikialithia.blogspot.gr/2017/08/blog-post_60.html?m=1
https://pierikialithia.blogspot.gr/2017/08/blog-post_33.html
http://www.neapierias.gr/2017/08/blog-post_666.html
https://olympiobima.gr/laiki-syneleysi-simera-stin-ntrapezoynta-gia-nero
http://lefteria.blogspot.gr/2017/08/blog-post_488.html
Με εκτίμηση,
Παπαδόπούλος Κων/νος