Βρυξέλλες , 31 Μαΐου 2016
Οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τροποποίησαν διάταξη που απαγόρευε σε πολιτικούς και κρατικούς λειτουργούς να μετέχουν σε offshore εταιρείες, ώστε πλέον να επιτρέπεται η συμμετοχή τους σε εταιρείες με έδρα 28 χώρες, μεταξύ των οποίων οι Βρετανικές Παρθένοι Νήσοι, οι Νήσοι Κέιμαν, το Τζέρσεϊ, το Γκέρνσεϊ κ.ά.
H Ευρωβουλευτής του S&D Εύα Καϊλή, με κατεπείγουσα ερώτησή της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητά να μάθει αν η τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 8 ν. 3213/2003 επιβλήθηκε στην Ελλάδα ως προαπαιτούμενο του Μνημονίου για τη δανειοδότηση της χώρας, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση.
“Φταίνε οι προηγούμενοι; Είναι όλοι ίδιοι; Το ζήτησε η τρόικα στα προαπαιτούμενα; H αναδρομική ισχύς προστατεύει κάποιους;
Αντί να αυστηροποιεί το πλαίσιο και τους κανόνες για τη διαφάνεια του πολιτικού χρήματος, ώστε να κλείνουμε τις παγκόσμιες διαδρομές του παράνομου χρήματος και της μίζας, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τις ανοίγει διάπλατα. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι ήταν ανίκανη και ιδιοτελής αυτή η κυβέρνηση, καταστρέφοντας τη χώρα για το μικροκομματικό της συμφέρον, δυστυχώς τώρα αποδεικνύεται ότι είναι κυβέρνηση offshore, που διευκολύνει νομοθετικά τις δικές της διαδρομές. Συμπτωματικά με την άρση της απαγόρευσης απαλλάσσει αναδρομικά και δικά της στελέχη από τις συνέπειες της παράβασής της!...”. Δήλωσε η Εύα Καϊλή.
“Η διαφάνεια είναι προϋπόθεση της ποιότητας της δημοκρατίας. Τέτοιες διατάξεις αποτελούν ντροπή και αποκαλύπτουν περίτρανα τις προθέσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Το περιβόητο “ηθικό πλεονέκτημά” της έχει προ πολλού καταστεί ανέκδοτο. Πώς λοιπόν με τέτοιες νομοθετικές ενέργειες να πιστέψουν και να εμπιστευτούν οι πολίτες το πολιτικό σύστημα; Η πραγματική πολιτική ηθική ξεκινά από τους ίδιους τους θεσμούς. Από τους νόμους και τους κανόνες, οι οποίοι θα είναι ίδιοι για όλους και όλοι θα είναι ίσοι ενώπιόν τους. Αλλά οι πολιτικοί οφείλουν να ασκούν πολιτική πρώτα δια του παραδείγματος”, κατέληξε η Ευρωβουλευτής.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
“Με διάταξη που χαρακτηρίστηκε ως σκανδαλώδης ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων την 22-5-2016 στο πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα (7.500 σελίδων) τροποποίηση του άρθρου 8 Ν. 3213/2003, που προέβλεπε ποινές φυλάκισης, χρηματικά πρόστιμα και έκπτωση από δημόσια αξιώματα για όσους υπουργούς, βουλευτές, δημάρχους και κρατικούς αξιωματούχους μετείχαν σε εξωχώριες εταιρείες. Η τροποποίηση αυτή έδωσε το δικαίωμα στους παραπάνω να κατέχουν ή να μετέχουν σε εξωχώριες εταιρείες, αρκεί οι χώρες στις οποίες είναι εγκατεστημένες να είναι «φορολογικά συνεργάσιμες». Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι Βρετανικές Παρθένοι Νήσοι, Νήσοι Κέιμαν, Τζέρσεϊ, Γκέρνσεϊ και άλλες 25 χώρες, που προσφέρουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς. Επέρχεται επίσης πλήρης απελευθέρωση ως προς το είδος των εταιρειών, στις οποίες οι πολιτικοί επιτρέπεται να μετέχουν, ενώ τα μέλη της κυβέρνησης απαγορευόταν να έχουν εταιρεία, ελληνική ή offshore. Με τη διάταξη αυτή επιπλέον παραγράφονται οι αντίστοιχες πράξεις πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων, που ενδεχομένως δεν ήταν μέχρι τώρα νόμιμοι και κινδύνευαν με αυστηρές συνέπειες.
α) Η τροποποίηση της διάταξης αυτής επεβλήθη στην Ελλάδα στα προαπαιτούμενα του Μνημονίου για τη δανειοδότηση της χώρας;
β) Δεδομένου ότι το καινούργιο νομικό καθεστώς ευνοεί τη διαρροή κεφαλαίων σε φορολογικούς παραδείσους και διαβρώνει τη φορολογική βάση της χώρας ποια είναι η θέση της Επιτροπής σχετικά; “.
Οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τροποποίησαν διάταξη που απαγόρευε σε πολιτικούς και κρατικούς λειτουργούς να μετέχουν σε offshore εταιρείες, ώστε πλέον να επιτρέπεται η συμμετοχή τους σε εταιρείες με έδρα 28 χώρες, μεταξύ των οποίων οι Βρετανικές Παρθένοι Νήσοι, οι Νήσοι Κέιμαν, το Τζέρσεϊ, το Γκέρνσεϊ κ.ά.
H Ευρωβουλευτής του S&D Εύα Καϊλή, με κατεπείγουσα ερώτησή της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητά να μάθει αν η τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 8 ν. 3213/2003 επιβλήθηκε στην Ελλάδα ως προαπαιτούμενο του Μνημονίου για τη δανειοδότηση της χώρας, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση.
“Φταίνε οι προηγούμενοι; Είναι όλοι ίδιοι; Το ζήτησε η τρόικα στα προαπαιτούμενα; H αναδρομική ισχύς προστατεύει κάποιους;
Αντί να αυστηροποιεί το πλαίσιο και τους κανόνες για τη διαφάνεια του πολιτικού χρήματος, ώστε να κλείνουμε τις παγκόσμιες διαδρομές του παράνομου χρήματος και της μίζας, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τις ανοίγει διάπλατα. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι ήταν ανίκανη και ιδιοτελής αυτή η κυβέρνηση, καταστρέφοντας τη χώρα για το μικροκομματικό της συμφέρον, δυστυχώς τώρα αποδεικνύεται ότι είναι κυβέρνηση offshore, που διευκολύνει νομοθετικά τις δικές της διαδρομές. Συμπτωματικά με την άρση της απαγόρευσης απαλλάσσει αναδρομικά και δικά της στελέχη από τις συνέπειες της παράβασής της!...”. Δήλωσε η Εύα Καϊλή.
“Η διαφάνεια είναι προϋπόθεση της ποιότητας της δημοκρατίας. Τέτοιες διατάξεις αποτελούν ντροπή και αποκαλύπτουν περίτρανα τις προθέσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Το περιβόητο “ηθικό πλεονέκτημά” της έχει προ πολλού καταστεί ανέκδοτο. Πώς λοιπόν με τέτοιες νομοθετικές ενέργειες να πιστέψουν και να εμπιστευτούν οι πολίτες το πολιτικό σύστημα; Η πραγματική πολιτική ηθική ξεκινά από τους ίδιους τους θεσμούς. Από τους νόμους και τους κανόνες, οι οποίοι θα είναι ίδιοι για όλους και όλοι θα είναι ίσοι ενώπιόν τους. Αλλά οι πολιτικοί οφείλουν να ασκούν πολιτική πρώτα δια του παραδείγματος”, κατέληξε η Ευρωβουλευτής.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
“Με διάταξη που χαρακτηρίστηκε ως σκανδαλώδης ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων την 22-5-2016 στο πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα (7.500 σελίδων) τροποποίηση του άρθρου 8 Ν. 3213/2003, που προέβλεπε ποινές φυλάκισης, χρηματικά πρόστιμα και έκπτωση από δημόσια αξιώματα για όσους υπουργούς, βουλευτές, δημάρχους και κρατικούς αξιωματούχους μετείχαν σε εξωχώριες εταιρείες. Η τροποποίηση αυτή έδωσε το δικαίωμα στους παραπάνω να κατέχουν ή να μετέχουν σε εξωχώριες εταιρείες, αρκεί οι χώρες στις οποίες είναι εγκατεστημένες να είναι «φορολογικά συνεργάσιμες». Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι Βρετανικές Παρθένοι Νήσοι, Νήσοι Κέιμαν, Τζέρσεϊ, Γκέρνσεϊ και άλλες 25 χώρες, που προσφέρουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς. Επέρχεται επίσης πλήρης απελευθέρωση ως προς το είδος των εταιρειών, στις οποίες οι πολιτικοί επιτρέπεται να μετέχουν, ενώ τα μέλη της κυβέρνησης απαγορευόταν να έχουν εταιρεία, ελληνική ή offshore. Με τη διάταξη αυτή επιπλέον παραγράφονται οι αντίστοιχες πράξεις πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων, που ενδεχομένως δεν ήταν μέχρι τώρα νόμιμοι και κινδύνευαν με αυστηρές συνέπειες.
α) Η τροποποίηση της διάταξης αυτής επεβλήθη στην Ελλάδα στα προαπαιτούμενα του Μνημονίου για τη δανειοδότηση της χώρας;
β) Δεδομένου ότι το καινούργιο νομικό καθεστώς ευνοεί τη διαρροή κεφαλαίων σε φορολογικούς παραδείσους και διαβρώνει τη φορολογική βάση της χώρας ποια είναι η θέση της Επιτροπής σχετικά; “.